Treceți la conținutul principal

De la Bulandra se aude Bach în Săptămâna Patimilor!



Așa cum i-a obișnuit pe spectatorii săi de pretutindeni, care se dovedesc a fi din ce în ce mai numeroși, Teatrul Bulandra continuă difuzarea spectacolelor sale de succes pe pagina oficială de facebook și pe site-urile www.bulandra.ro, www.smartradio.ro.

Întâlnirea cu înălțătoarea muzică a lui J. S. Bach este cât se poate de potrivită într-o săptămână atât de specială precum e cea a Patimilor. Astfel, miercuri, 15 aprilie, ora 19.00, spectatorii Teatrului Bulandra din toată lumea vor putea viziona online producția The  Bach Files, cu muzică de Adrian Enescu pe teme de J.S. Bach, regia fiind semnată de Alexandru Darie.
Despre felul cum a pornit acest proiect, regizorul Alexandru Darie povestea: „În general porneşti de la un scenariu, noi am plecat de la muzică. Muzica şi ce face Zoli Toth Project reprezintă personajul central, e ca o privire în oglindă în care totul s-a întors. (...) Muzica trăieşte dramatic. Nici prin cap nu mi-ar fi trecut înainte să aud această muzică că voi face un asemenea spectacol. Spectacolul acesta îşi are modernitatea tocmai pentru că e bazat pe muzică, şi muzica e atemporală.„
O muzică de o modernitate sfâșietoare, teme cunoscute ale lui Bach, dar și contrateme, subteme surprinzătoare scoase la lumină din măruntaiele complicatelor partituri ale geniului, superb interpretate live de Zoli Toth Quartet.
O lume când tristă, când explodând de bucurie, plină de viață.”

Mamouret de Jean Sarment, regia Dinu Cernescu, încheie vineri, 17 aprilie, ora 19.00, această săptămână atât de specială pentru noi toți și prilejuiește o reîntâlnire cu regretata și iubita actriță Tamara Buciuceanu, care interpretează rolul principal.
Mamouret este „o piesă despre dragoste, despre bucuria vieţii, indiferent de vârstă, o piesă blândă. Un spectacol simplu, normal, punând în prim-plan actorii şi povestea piesei." - spunea regizorul Dinu Cernescu. O poveste care te face să râzi și să plângi în același timp.

Se spune că timpului îi rezistă doar lucrurile de valoare și că, de fapt, teatrul este trecător… Teatrul Bulandra a demostrat o dată în plus, în aceste vremuri grele, că istoria sa persistă iar spectacolele sale au valoare și rămân în memoria spectatorilor prin actori și interpretările lor de excepție.

Vă așteptăm la Teatrul Bulandra online!


Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Tandreţea magnoliilor de oţel

Robert Harling. Poate numele nu vă spune prea multe. „Steel Magnolias” („Magnolii de oţel”). Deja sună cunoscut, nu? Este titlul piesei de teatru scrisă de dramaturgul american şi adaptată de nenumărate ori pentru marele ecran, televiziune şi radio. De ce a avut un asemenea succes acest text? Nu este oare doar o poveste ca oricare alta? Poate da, poate nu... Pentru că ceea ce reuşeşte Robert Harling să facă este mai mult decât să nareze întâmplări obişnuite din viaţa unor femei din Louisiana. El vorbeşte despre cu totul altceva în piesa lui, aducând în prim-plan transformările prin care trece orice femeie, în momentul când este pusă faţă în faţă cu fapte de viaţă. Dramaturgul reuşeşte, astfel, să contureze portretele puternice ale unor femei (mame, bunici, soţii şi, cel mai important, prietene) care devin caractere general valabile în orice timp, în orice spaţiu social-cultural, şi care demonstrează că feminitatea poate să împletească puterea de oţel cu tandreţea şi delicateţea florilo

O călătorie virtuală magică

Traversăm vremuri grele. Pentru unii chiar vremuri cumplite ori tragice. Lumea este speriată, panicată, izolată, lipsită aparent de iubire şi de apropierea fizică (ce pentru unii contează atât de mult). Ne este teamă să ne atingem, să ne îmbrăţişăm. Şi totuşi, nu trebuie să uităm că suntem oameni, cu o conştiinţă, cu un suflet, cu inimi calde ce bat în fiecare piept. Să nu uităm că dragostea şi solidaritatea sunt cele două aspecte care ne pot salva atât psihic cât şi fizic din cele mai grele încercări şi care ne pot duce mai departe spre un tărâm magic, unde suntem cu adevărat ocrotiţi de toate relele. Unul din mijloacele prin care ne putem face spiritul să continue să trăiască şi să primească hrană este arta. Arta, atât de hulită şi lăudată, în acelaşi timp. Arta, care te ridică, care îţi pune oglinda propriului suflet în faţă, care îţi adresează întrebări mai mult sau mai puţin retorice. Momentele acestea care ne supun răbdarea şi empatia la teste extreme, pot fi trecute mai uş

De-a râsu’-plânsu’

Teatrul Naţional din Bucureşti se mândreşte a fi prima scenă a ţării. Şi, cu cele mai recente premiere ale sale umplând sălile până la refuz, se dovedeşte că este adevărat. De ce? Pentru că repertoriul său cuprinde atât texte consacrate din marea literatură dramatică universală şi românească, dar şi piese noi, ale autorilor contemporani (români şi străini). În plus, numele regizorilor şi al actorilor ce performează pe scena naţionalului bucureştean reprezintă, la rândul lor, garanţii ale calităţii şi, astfel, al succesului. Un asemenea caz îl constituie şi „Noii infractori”, una din recentele premiere desfăşurate pe scena Sălii Mari a teatrului. Textul, semnat de Edna Mazya (unul din cei mai cunoscuţi, apreciaţi şi jucaţi dramaturgi israelieni din lume), este una din cele mai acide satire sociale actuale. Deşi este prezentată ca fiind o comedie şi deşi publicul râde în hohote în anumite momente-cheie, substratul psiho-social este cu mult mai adânc şi mai însemnat şi rep