Treceți la conținutul principal

MUZICIENI ROMÂNI LA ROMA



Stagiunea muzicală virtuală a Accademia di Romania in Roma

În perioada 16 aprilie – 24 iunie 2020, Accademia di Romania in Roma organizează, pe pagina de Facebook a instituției, proiectul Muzicieni români la Roma. Stagiunea muzicală a Accademia di Romania in Roma. Astfel, în cadrul acestei mini-stagiuni muzicale virtuale au acceptat invitația Accademia di Romania in Roma de a participa la acest proiect următorii muzicieni: violoniștii Remus Azoiței (România/Marea Britanie), Clara Cernat (România/Franța), Mălina Ciobanu (România/Germania), Gabriel Croitoru (România), Vlad Maistorovici (România), pianiștii Dana Ciocârlie (România/Franța), Mara Dobrescu (România/Franța), Thierry Huillet (Franța), Diana Ionescu (România), Horia Mihail (România), flautistul Matei Ioachimescu (România/Austria), violonceliștii Marin Cazacu (România) și Ștefan Cazacu (România), soprana Rodica Vica (România/Austria), pianista de jazz Ramona Horvath (România/Franța), acordeonistul Ghenadie Rotari (Republica Moldova/Italia) și Ansamblul Imago Mundi (România).

Proiectul se desfășoară în colaborare cu Asociația Culturală „Isvor” din București, Asociația Culturală Româno-Italiană „Propatria” din Roma, Centrul Național de Artă Tinerimea Română din București, Institutul Român de Cultură și Cercetare Umanistică de la Veneția, Radio România Muzical și „Vibrate! Festival Brașov”. Stagiunea muzicală virtuală poate fi urmărită pe pagina de Facebook a Accademia di Romania in Roma:  https://www.facebook.com/AccademiaDiRomania/

Pentru că a difuza cultura înseamnă a aduce actul cultural în fața publicului, a mijloci între artist și spectator și a crea premisele pentru comuniune, cu atât mai mult într-o perioadă în care contactul uman real este temporar limitat, Accademia di Romania in Roma a dorit să reunească într-o microstagiune muzicală, accesibilă tuturor, muzicieni români sau care îndrăgesc România. Prin intermediul unei rețele de socializare vom deschide publicului o fereastră către marea muzică clasică și contemporană și către interpreții ei, care ne-au oferit cu mare generozitate piese în înregistrări profesioniste sau în interpretări live care reușesc să comunice în aceeași măsură măiestria și căldura execuției artistice.

Program:

16 aprilie 2020, ora 15:00 (ora 16:00 ora României): deschiderea mini-stagiunii muzicale
Clara Cernat (vioară, România/Franța) și Thierry Huillet (pian, Franța)
Piesă: Buenos Aires de Thierry Huillet

23 aprilie 2020, ora 15:00 (ora 16:00 ora României)
Matei Ioachimescu (flaut, România/Austria)
Piesă: “Capriccio” de Joachim Andersen

30 aprilie 2020, ora 15:00 (ora 16:00 ora României): Ziua Internațională a Jazzului
Ramona Horvath (pian jazz, România/Franța)
Piesă: Anema e Core de Salve D’Esposito (aranjament jazz Ramona Horvath)

4 mai 2020, ora 15:00 (ora 16:00 ora României): 65 de ani de la dispariția lui George Enescu
Remus Azoiței (vioară, România/Marea Britanie)
Piesă: Lăutarul de George Enescu (înregistrare TVR Cultural)

9 mai 2020, ora 15:00(ora 16:00 ora României): Ziua Europei
Marin Cazacu & Ștefan Cazacu (violoncel, România)

14 mai 2020, ora 15:00 (ora 16:00 ora României)
Mara Dobrescu (pian, România/Franța)
Piesă: Nocturne Op. 54 n° 4 de Edvard Grieg

18 mai 2020, ora 15:00 (ora 16:00 ora României): 285 de ani de la prima interpretare a ariei Agitata da due venti
(18 mai 1735, Teatrul San Samuele din Veneția)
Rodica Vica (soprană, România/Austria) & Venetia Antiqua Ensemble
Piesă: Agitata da due venti din opera Griselda de Antonio Vivaldi
În colaborare cu: Institutul Român de Cultură și Cercetare Umanistică de la Veneția

27 mai 2020, ora 15:00 (ora 16:00 ora României): 180 de la moartea lui Niccolò Paganini
Mălina Ciobanu (vioară, România/Germania)
Piesă: Capriciul 24 de Niccolò Paganini

4 iunie 2020, ora 15:00 (ora 16:00 ora României): 111 ani de la nașterea lui Paul Constantinescu
Dana Ciocârlie (pian, România/Franța)
Piesă: Joc dobrogean de Paul Constantinescu

6 iunie 2020, ora 15:00 (ora 16:00 ora României): 137 de ani de la moartea lui Ciprian Porumbescu
Gabriel Croitoru (vioară, România) și Horia Mihail (pian, România)
Piesă: Balada de Ciprian Porumbescu (înregistrare video COOLsound 100)

11 iunie 2020, ora 15:00 (ora 16:00 ora României)
Ghenadie Rotaru (acordeon, Republica Moldova/Italia)
În colaborare cu: Asociația Culturală Româno-Italiană PROPATRIA din Roma

21 iunie 2020, ora 16:00 (ora 17:00 ora României): Ziua Muzicii de la Roma 2020
Vlad Maistorovici (vioară, România) și Diana Ionescu (pian, România)
Concert transmis live de la Brașov, cu ocazia Zilei Muzicii de la Roma 2020, pe paginile de Facebook a: Accademia di Romania in Roma, Vibrate!Festival Brașov și Radio România Muzical
În colaborare cu: Vibrate! Festival Brașov, Radio România Muzical

24 iunie 2020, ora 15:00 (ora 16:00 ora României): Ziua Universală a Iei
Ansamblul Imago Mundi (ansamblu instrumente vechi, România)
Piesă: Doina Oltului (înregistrare Asociația Culturală „Izvor”)
În colaborare cu: Asociația Culturală „Izvor”din București
Informații despre artiștii invitați:

Dana CIOCÂRLIE: www.danaciocarlie.com
Mara DOBRESCU: http://maradobresco.com/
Thierry HUILLET: https://musique21.com/
Rodica VICĂ: www.rodicavica.com

ACCADEMIA DI ROMANIA DIN ROMA
Tel. +39.06.3201594; e-mail. accadromania@accadromania.it

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Tandreţea magnoliilor de oţel

Robert Harling. Poate numele nu vă spune prea multe. „Steel Magnolias” („Magnolii de oţel”). Deja sună cunoscut, nu? Este titlul piesei de teatru scrisă de dramaturgul american şi adaptată de nenumărate ori pentru marele ecran, televiziune şi radio. De ce a avut un asemenea succes acest text? Nu este oare doar o poveste ca oricare alta? Poate da, poate nu... Pentru că ceea ce reuşeşte Robert Harling să facă este mai mult decât să nareze întâmplări obişnuite din viaţa unor femei din Louisiana. El vorbeşte despre cu totul altceva în piesa lui, aducând în prim-plan transformările prin care trece orice femeie, în momentul când este pusă faţă în faţă cu fapte de viaţă. Dramaturgul reuşeşte, astfel, să contureze portretele puternice ale unor femei (mame, bunici, soţii şi, cel mai important, prietene) care devin caractere general valabile în orice timp, în orice spaţiu social-cultural, şi care demonstrează că feminitatea poate să împletească puterea de oţel cu tandreţea şi delicateţea florilo

O călătorie virtuală magică

Traversăm vremuri grele. Pentru unii chiar vremuri cumplite ori tragice. Lumea este speriată, panicată, izolată, lipsită aparent de iubire şi de apropierea fizică (ce pentru unii contează atât de mult). Ne este teamă să ne atingem, să ne îmbrăţişăm. Şi totuşi, nu trebuie să uităm că suntem oameni, cu o conştiinţă, cu un suflet, cu inimi calde ce bat în fiecare piept. Să nu uităm că dragostea şi solidaritatea sunt cele două aspecte care ne pot salva atât psihic cât şi fizic din cele mai grele încercări şi care ne pot duce mai departe spre un tărâm magic, unde suntem cu adevărat ocrotiţi de toate relele. Unul din mijloacele prin care ne putem face spiritul să continue să trăiască şi să primească hrană este arta. Arta, atât de hulită şi lăudată, în acelaşi timp. Arta, care te ridică, care îţi pune oglinda propriului suflet în faţă, care îţi adresează întrebări mai mult sau mai puţin retorice. Momentele acestea care ne supun răbdarea şi empatia la teste extreme, pot fi trecute mai uş

De-a râsu’-plânsu’

Teatrul Naţional din Bucureşti se mândreşte a fi prima scenă a ţării. Şi, cu cele mai recente premiere ale sale umplând sălile până la refuz, se dovedeşte că este adevărat. De ce? Pentru că repertoriul său cuprinde atât texte consacrate din marea literatură dramatică universală şi românească, dar şi piese noi, ale autorilor contemporani (români şi străini). În plus, numele regizorilor şi al actorilor ce performează pe scena naţionalului bucureştean reprezintă, la rândul lor, garanţii ale calităţii şi, astfel, al succesului. Un asemenea caz îl constituie şi „Noii infractori”, una din recentele premiere desfăşurate pe scena Sălii Mari a teatrului. Textul, semnat de Edna Mazya (unul din cei mai cunoscuţi, apreciaţi şi jucaţi dramaturgi israelieni din lume), este una din cele mai acide satire sociale actuale. Deşi este prezentată ca fiind o comedie şi deşi publicul râde în hohote în anumite momente-cheie, substratul psiho-social este cu mult mai adânc şi mai însemnat şi rep