Treceți la conținutul principal

„Motanul încălțat” și „Albă ca zăpada și cei șapte pitici”, revin pe scena virtuală a Operei Naționale București de Ziua Copilului

Opera Națională București dedică prima săptămână a lunii iunie copiilor de pretutindeni. Astfel, în cadrul Seri de Operă Online vor fi transmise spectacolele „Motanul încălțat” și „Albă ca zăpada și cei șapte pitici” ambele titluri de Cornel Trăilescu.

 

Luni, 1 iunie 2020, ora 18:30, veți putea urmări înregistrarea spectacolului pentru copii „Motanul încălțat” de Cornel Trăilescu, în regia lui Gelu Colceag, reprezentație din 09.02.2019.

 

Miercuri, 3 iunie, ora 18:30, va avea loc transmisia episodului dedicat spectacolului „Don Quijote” de Ludwig Minkus din cadrul seriei de documentare intitulată „Vocile Operei” realizată de către Digi World. În fiecare zi de miercuri a săptămânii vom difuza online câte un episod din seria de documentare „Vocile Operei”, fiecare dintre cele 8 episoade deschizând publicului culisele unui spectacol din repertoriul primei scene lirice a țării.

 

Joi, 4 iunie 2020, ora 18:30, vom difuza spectacolul de balet „Albă ca zăpada și cei șapte pitici” de Cornel Trăilescu, în coregrafia lui Francisc Valkay, urmând ca în fiecare săptămână să aducem în casele publicului spectacole din repertoriul Operei Naționale București.

 

Prima scenă lirică a țării vine în întâmpinarea iubitorilor de operă cu spectacole difuzate online, în fiecare zi de luni, miercuri și joi a săptămânii. Ne dorim pe această cale, ca în această perioadă de grea încercare pentru toată lumea, să fim mai aprope unii de ceilalți prin muzică și cultură, pe care le susținem necondiționat.

 

Înregistrările vor fi disponibile pe pagina oficială de Facebook a instituției, cât și în link-ul www.operanb.ro/operaonline, fiind accesibile publicului pe durata difuzării spectacolului.

 

 

MOTANUL ÎNCĂLȚAT de Cornel Trăilescu

Luni, 1 iunie, ora 18:30, în cadul Seri de Operă Online

 

https://youtu.be/i2amz4TxytI

(Trailer „Motanul încălțat” – Opera Națională București)

 

Povestea motanului năzdrăvan ce folosește nenumărate trucuri pentru a obține putere, bogăție și mâna unei prințese pentru stăpânul lui, i-a cucerit de-a lungul timpului nu doar pe regizorii de teatru și film, ci și pe compozitori care, pornind de la basmul lui Perrault, au scris lucrări de operă remarcabile.

 

Așa sunt, spre exemplu, cele semnate de nume precum César Cui (1913), Xavier Montsalvatge (1948), dar și Cornel Trăilescu, care a compus, în 1961, „Motanul încălțat” pe un libret de Tudor Mușatescu și Nina Stoiceva. Jucat pentru prima dată la Opera Română din București, în 1964, cu tenorul Valentin Teodorian în rolul principal, spectacolul a devenit una dintre cele mai longevive creații din repertoriul Operei Naţionale Bucureşti.

 

După mai bine de 40 de ani de la premieră, în 2006, „Motanul încălțat” a fost din nou pus în scenă la Opera Națională, de data aceasta de către regizorul de teatru Gelu Colceag, care și-a făcut prin acest spectacol debutul în regia de operă.

 

 

 

VOCILE OPEREI - un documentar DIGI WORLD

Episodul „Don Quijote” de Ludwig Minkus

Miercuri, 3 iunie, ora 18:30, în cadrul Seri de Operă Online

 

Episodul din această săptămână deschide culisele spectacolului de balet „Don Quijote” de Ludwig Minkus. Două ore și jumătate de culoare și dans. Un tablou viu apreciat la fiecare reprezentație de publicul Operei Naționale București. Spectacolul prezentat în acest episod nu a fost ales întâmplător. Privim emoțiile și determinarea unei balerine (Lorena Negrea) care se pregătește pentru debutul său în spectacolul „Don Quijote”, la fel de intens cum admirăm eforturile celor mai vechi angajați ai ONB. Toți au în comun marea pasiune pentru munca lor în Operă și respectul față de marii artiști și public.

 

 

„ALBĂ CA ZĂPADA ȘI CEI ȘAPTE PITICI” de Cornel Trăilescu

Joi, 4 iunie, ora 18:30, în cadrul Seri de Operă Online

 

https://youtu.be/_X_8nFKLUIw

(Trailer „Albă ca zăpada și cei șapte pitici” – Opera Națională București)

 

Una dintre cele mai cunoscute povești pentru copii, „Albă ca Zăpada și cei șapte pitici” a fraților Grimm a fost publicată, într-o primă versiune, în 1812, iar apoi în 1854, în varianta finală.

 

Oglinda fermecată, mărul otrăvit, sicriul din sticlă, personaje precum regina cea rea sau cei șapte pitici sunt detalii din poveste care au pătruns, de-a lungul timpului, în imaginarul colectiv, inspirând nenumărate producții artistice așa cum sunt, spre exemplu, spectacolul din 1912, de pe Broadway (unde piticii primesc, pentru prima dată, nume) și filmul „Albă ca Zăpada și cei șapte pitici”, din 1937, al lui Walt Disney, care, precum povestea originală, a stat la baza unui număr impresionant de creații artistice, printre care și producțiile de balet.

 

Sponsor oficial: Enel România

Partener de mobilitate: Kia 

Sponsori: Banca Comercială Română, Aqua Carpatica, Zarea

Parteneri: Artmark, Sansha

Parteneri media: Europa FM, TVR, Radio România Cultural, Radio România Muzical, Forbes România, RFI România, Romantic FM, Radio Seven, România TV, Zile și Nopți, Agerpres, Ziare.com, Business24, Ziarul Metropolis,   Marea Dragoste, Leviathan, Ordinea Zilei

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Tandreţea magnoliilor de oţel

Robert Harling. Poate numele nu vă spune prea multe. „Steel Magnolias” („Magnolii de oţel”). Deja sună cunoscut, nu? Este titlul piesei de teatru scrisă de dramaturgul american şi adaptată de nenumărate ori pentru marele ecran, televiziune şi radio. De ce a avut un asemenea succes acest text? Nu este oare doar o poveste ca oricare alta? Poate da, poate nu... Pentru că ceea ce reuşeşte Robert Harling să facă este mai mult decât să nareze întâmplări obişnuite din viaţa unor femei din Louisiana. El vorbeşte despre cu totul altceva în piesa lui, aducând în prim-plan transformările prin care trece orice femeie, în momentul când este pusă faţă în faţă cu fapte de viaţă. Dramaturgul reuşeşte, astfel, să contureze portretele puternice ale unor femei (mame, bunici, soţii şi, cel mai important, prietene) care devin caractere general valabile în orice timp, în orice spaţiu social-cultural, şi care demonstrează că feminitatea poate să împletească puterea de oţel cu tandreţea şi delicateţea florilo

O călătorie virtuală magică

Traversăm vremuri grele. Pentru unii chiar vremuri cumplite ori tragice. Lumea este speriată, panicată, izolată, lipsită aparent de iubire şi de apropierea fizică (ce pentru unii contează atât de mult). Ne este teamă să ne atingem, să ne îmbrăţişăm. Şi totuşi, nu trebuie să uităm că suntem oameni, cu o conştiinţă, cu un suflet, cu inimi calde ce bat în fiecare piept. Să nu uităm că dragostea şi solidaritatea sunt cele două aspecte care ne pot salva atât psihic cât şi fizic din cele mai grele încercări şi care ne pot duce mai departe spre un tărâm magic, unde suntem cu adevărat ocrotiţi de toate relele. Unul din mijloacele prin care ne putem face spiritul să continue să trăiască şi să primească hrană este arta. Arta, atât de hulită şi lăudată, în acelaşi timp. Arta, care te ridică, care îţi pune oglinda propriului suflet în faţă, care îţi adresează întrebări mai mult sau mai puţin retorice. Momentele acestea care ne supun răbdarea şi empatia la teste extreme, pot fi trecute mai uş

De-a râsu’-plânsu’

Teatrul Naţional din Bucureşti se mândreşte a fi prima scenă a ţării. Şi, cu cele mai recente premiere ale sale umplând sălile până la refuz, se dovedeşte că este adevărat. De ce? Pentru că repertoriul său cuprinde atât texte consacrate din marea literatură dramatică universală şi românească, dar şi piese noi, ale autorilor contemporani (români şi străini). În plus, numele regizorilor şi al actorilor ce performează pe scena naţionalului bucureştean reprezintă, la rândul lor, garanţii ale calităţii şi, astfel, al succesului. Un asemenea caz îl constituie şi „Noii infractori”, una din recentele premiere desfăşurate pe scena Sălii Mari a teatrului. Textul, semnat de Edna Mazya (unul din cei mai cunoscuţi, apreciaţi şi jucaţi dramaturgi israelieni din lume), este una din cele mai acide satire sociale actuale. Deşi este prezentată ca fiind o comedie şi deşi publicul râde în hohote în anumite momente-cheie, substratul psiho-social este cu mult mai adânc şi mai însemnat şi rep