Treceți la conținutul principal

Concursul Internațional George Enescu 2020 - Faza Online anunță cei 3 câștigători ai secțiunii Compoziție și 8 Semifinaliști în secțiunea Pian

23 de tineri muzicieni sunt în Semifinale la cele trei secțiuni de instrumente în faza a doua a Concursului Enescu din mai 2021



Concursul Internațional George Enescu încheie pe 20 septembrie 2020 faza de desfășurare online, cu anunțarea câștigătorilor secțiunii Compoziție și a semifinaliștilor secțiunii Pian. Un total de 23 de tineri muzicieni din 13 țări vor participa în Semifinalele Concursului Internațional George Enescu, în faza a doua a Concursului. Semifinalele și Finalele celor trei secțiuni (violoncel, vioară și pian) vor avea loc în mai 2021, la București, la Ateneul Român.  

 

23 de Semifinaliști în secțiunile de instrumente reprezentând 13 țări

8 tineri pianiști din cei 13 concurenți care au participat în a doua etapă a Secțiunii de Pian din cadrul Concursului Internațional George Enescu, au obținut majoritatea voturilor membrilor juriului, calificându-se în Semifinală: Jack Campbell (Marea Britanie), Salih Can Gevrek (Turcia), Nikolai Kuznetsov (Rusia), Hoyel Lee (Coreea de Sud), Adela Liculescu (România), Yeon-Min Park (Coreea de Sud), Chun Lam U (Hong Kong) și Marcin Wieczorek (Polonia). Cel mai tânăr concurent are 18 ani, iar cel mai în vârstă are 31.

Etapa a II-a Concursului Internațional George Enescu 2020, Secțiunea Pian, s-a desfășurat online în perioada 17-19 septembrie. Rezultatele au fost anunțate de către Președintele Juriului printr-o înregistrare video publicată pe site-ul Concursului duminică, 20 septembrie. În mesajul său, pianista Cristina Ortiz, președintele juriului și laureată a Concursului Enescu în 1967, a declarat: „Felicitări tuturor concurenților pentru că s-au ridicat deasupra acestor circumstanțe neobișnuite. Mai mult, pentru modul în care s-au pregătit și și-au prezentat interpretările înregistrate, de data aceasta pentru Etapa a II-a. Nivelul este foarte ridicat, așadar mulțumesc colegilor mei din juriu pentru generozitatea lor, de vreme ce, în loc de 6, s-a decis ca 8 pianiști să promoveze în Semifinala din mai 2021, la București.”  

La celelalte două secțiuni ale Concursului au intrat în Semifinale 7 violonceliști, respectiv 8 violoniști.

Cei 7 semifinaliști la Violoncel sunt: Margarita Balanas (Letonia), Ștefan Cazacu (România), Sebastian Fritsch (Germania), Jérémy Garbarg (Franța), Anouchka Hack (Germania), Jaemin Han (Coreea de Sud) și Keisuke Morita (Japonia). Cel mai tânăr concurent care intră în semifinală, Jaemin Han, are 14 ani. El este și cel mai tânăr concurent care a intrat în semifinală în istoria Concursului Enescu.



La secțiunea Vioară, cei 8 semifinaliști sunt: Gennaro Cardaropoli (Italia), Elvin Hoxha Ganiyev (Turcia/Azerbaidjan), Jeewon Kim (Coreea de Sud), Tassilo Probst (Germania), Tomotaka Seki (Japonia), Valentin Șerban (România), Ayaka Uchio (Japonia) și Jaewon Wee (Coreea de Sud). Cel mai tânăr concurent are 17 ani, iar cel mai în vârstă concurent are 30 ani.

 

Câștigătorii secțiunii Compoziție

Karlo Margetic, în vârstă de 33 de ani, din Noua Zeelandă, este câștigătorul Secțiunii de Compoziție a Concursului Enescu 2020, categoria Muzică Simfonică, cu lucrarea intitulată „An Axe for the Frozen Sea”, iar Youngjae Cho (30 ani) din Coreea de Sud a fost desemnată câștigătoare la categoria Muzică de Cameră, cu lucrarea „Shattered Surfaces”. La secțiunea Compoziție s-a introdus un premiu nou, pentru Originalitate, în valoare de 5.000 euro. Acesta a fost câștigat de Marc Migó Cortés din Spania, în vârstă de 27 de ani, cu lucrarea „4 SONGS IN RED”.

Rezultatele au fost anunțate de către Președintele Juriului de Compoziție, Zygmunt Krauze, printr-o înregistrare video publicată pe site-ul Concursului duminică, 20 septembrie. Acesta a declarat: „Aș vrea să mulțumesc tuturor tinerilor participanți care au trimis lucrările lor, pentru efortul de a le compune și de a prezenta astfel nivelul artistic la care se găsesc. Mulțumesc, de asemenea, membrilor juriului. Onorând numele marelui compozitor român George Enescu, doresc să afirm că este un moment important, atât pentru mine cât și pentru voi toți, să participăm în acest eveniment semnificativ care este Concursul - parte integrantă din fantasticul Festival care poartă numele lui George Enescu. ”

 

S-a încheiat Faza Online a Concursului Internațional George Enescu 2020

În contextul agravării situației generate de COVID-19 pe plan mondial, Concursul Internațional George Enescu s-a reorganizat în două faze distincte: primele două etape ale Competiției au fost organizate  în online în luna septembrie 2020, conform calendarului inițial, iar Semifinalele și Finalele fiecărei secțiuni au fost reprogramate în luna mai 2021, la Ateneul Român din București.



205 tineri muzicieni au participat la Concurs după reorganizarea evenimentului în online, din cei 272 de muzicieni trecuți de preselecția din iunie. Primele două etape de Concurs ale fiecărei secțiuni de instrumente s-au desfășurat conform programului inițial, în condițiile în care atât publicul, cât și membrii juriilor au ascultat interpretările înregistrate de concurenți în prealabil și trimise organizatorilor. Cei 205 candidați care au participat în Concurs reprezentau 39 de țări. Dintre ei, 184 au concurat la cele trei instrumente: vioară (66); violoncel (54); pian (64), iar 21 au participat la secțiunea Compoziție, cu 26 de lucrări. Vârsta concurenților este între 14 și 33 de ani.

Peste 41.000 de vizitatori unici au urmările Faza Online a Concursului George Enescu 2020, dintr-un total de cca. 71.000 de vizualizări  înregistrate în aceeași perioadă. Pentru a crea o legătură între muzicieni și spectatori, în timpul Concursului Online platforma a asigurat trei butoane cu ajutorul cărora spectatorii au putut să aplaude virtual, alegându-și intensitatea și forma reacției. De asemenea, spectatorii au avut posibilitatea să scrie tinerilor muzicieni, concurenții celor trei secțiuni primind peste 600 de astfel de mesaje de încurajare și aprecieri.  Accesul la întregul conținut online al Concursului a fost gratuit.

Iubitorii muzicii clasice pot revedea Concertul de Gală, înregistrările concurenților din primele două etape ale celor trei secțiuni, precum și alte evenimente înregistrate din cadrul Concursului (conferințe de presă, anunțarea rezultatelor de către președinții juriilor, spotul campaniei și altele) pe website-ul Concursului www.festivalenescu.ro, la Galerie Video. 

 

Faza a doua a Concursului se va desfășura în mai 2021

Semifinala de Violoncel, care va consta în interpretarea unei sonate de George Enescu, va avea loc pe 13 mai 2021, la Ateneul Român, în București. Finala va fi sâmbătă, 15 mai 2021, de la ora 18.00, cu participarea Orchestrei Filarmonicii George Enescu, sub bagheta maestrului Nicolas Altstaedt.

Semifinala de Vioară va avea loc pe 17 mai 2021, la Ateneul Român, în București. Finala secțiunii Vioară va avea loc luni, 19 mai 2021, de la ora 18.00, de asemenea cu Orchestra Filarmonicii George Enescu, dirijată de maestrul Wilson Hermanto.

Semifinala de Pian va avea loc pe 21 mai 2021, la Ateneul Român, în București. Finala secțiunii Pian va avea loc luni, 23 mai 2021, de la ora 18.00, iar Orchestra Filarmonicii George Enescu va fi dirijată de maestrul John Axelrod.


Informații generale

Mesajul ediției din acest an este „Frumusețe în viață”, iar în contextul pandemiei, Concursul Enescu și-a propus să arate că avem cu toții puterea să ne reinventăm, pentru a alege în egală măsură viața și frumusețea.

 

Spotul campaniei este la acest link: https://www.youtube.com/watch?v=UxuylvvHHWQ

 

Concursul George Enescu funcționează ca o platformă internațională de lansare pentru viitorii muzicieni de marcă ai lumii și de promovare a compozițiilor marelui muzician român în rândul noii generații de artiști din toată lumea, și este, astfel, o completare firească a Festivalului George Enescu, cel mai important eveniment cultural internațional organizat în România. Concursul are patru secțiuni – vioară, violoncel, pian și compoziție – și se situează în top cinci la nivel mondial în peisajul competițiilor de muzică clasică.

Comentarii

  1. Impresionantă organizare a primei faze a competiției ! Mulțumiri echipei Artexim ! Mulțumesc, Mihai Constantinescu ! Dumitru Avakian.

    RăspundețiȘtergere
  2. Păcat că lucrarea camerală nu apare niciodata a fi cantata in public !

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu

Postări populare de pe acest blog

Loggia cu filme - Frumoasa nebunie a iubirilor de-odinioară

  Lady L , coproducție 1965 Regie: Sir Peter Ustinov Distribuție: Sophia Loren, Paul Newman, Sir David Niven, Philippe Noiret   Perioada ante- și post-belică m-a fascinat încă din fragedă pruncie. Îi mulțumesc pentru această iubire de frumos și de altădată dragii mele bunici materne, Ileana Cârstea, care încă de la vârste foarte mici mi-a povestit cu un talent de povestitor hâtru aparte nenumărate pățanii prin care a trecut în copilărie și tinerețe, precum și istorioare legate de părinții și bunicii ei. Toate aceste narațiuni fermecătoare le port cu mine în suflet mereu și mă întorc la ele de fiecare dată când vreau să rememorez frânturi din vremurile de odinioară, când lumea era mai relaxată, mai voioasă, poate chiar mai fericită. Sigur că adeseori, în poveștile reale ale bunicii se strecurau picanterii, vorbe și întâmplări deocheate, dar care ar fi farmecul lor fără aceste condimente atât de necesare? Nu, nu e vorba de vulgaritate ieftină, ba chiar gratuită. Dimpotri...

Richard Wagner – Opera și specificul muzicii (II)

Continuând pe firul istoric al operei universale, Wagner subliniază faptul că aceasta nu este o creaţie populară prin faptul că ea nu s-a născut din manifestări de acest gen – din spectacolele medievale, în speţă – tipul de teatru unde cuvântul şi muzica creeau o unitate naturală şi normală. Opera a apărut, aşa cum s-a mai menţionat, la Curţile nobililor şi, în special, la cele italiene; Italia fiind, aşa cum scrie compozitorul, „singura ţară importantă din cultura europeană unde teatrul nu a dobândit nicio semnificaţie reprezentativă” [1] . Bineînţeles, teatrul neavând o pondere atât de mare în zona italiană, poporul fiind, de asemenea, unul cu mari aplecări spre muzică, cuvântul rostit, textul din operele de început trece pe un plan secundar, importantă fiind muzica – o muzică, însă, fără mare profunzime, folosită doar pentru distracţia, plăcerea şi amuzamentul auditoriului nobil. Din păcate, observă Wagner, de-a lungul timpului, acest procedeu nu s-a schimbat aproape deloc, compozit...

Cele mai vândute cărți Humanitas, Humanitas Fiction și Humanitas Junior publicate în 2020

  TOP EDITURA HUMANITAS 2020 1. Gabriel Liiceanu,  Isus al meu 2. Marcus Aurelius,  Gânduri despre sine însuși 3. Radu Paraschivescu,  Recviem vesel pentru tata 4. Tatiana Niculescu,  Seducătorul domn Nae 5. Mircea Cărtărescu,  Creionul de tâmplărie 6. Manfred Spitzer,  Demența digitală 7. Ioana Pârvulescu,  Prevestirea 8. Gabriel Liiceanu, Andrei Pleșu,  Despre destin 9. Radu Paraschivescu,  Vitrina cu șarlatani 10. Cristian Presură,  Care e diferența dintre un copil și un laptop? 11. Reza Aslan,  Dumnezeu, o istorie umană 12. Héctor García (Kirai), Francesc Miralles,  Ichigo-Ichie • TOP EDITURA HUMANITAS FICTION 2020 1. Guzel Iahina,  Copiii de pe Volga 2. Heather Morris,  Călătoria Cilkăi 3. Hiro Arikawa,  Memoriile unui motan călător 4. Isabel Allende,  O lungă petală de mare 5. Eric-Emmanuel Schmitt,  Félix și izvorul invizibil 6. Isabel Allende,  Ce vrem noi, femeile? 7. Anuradha Roy,...