Treceți la conținutul principal

Mesajul artistei Rodica Vică și al ansamblului Musica Ricercata pentru Săptămâna Patimilor



Îndură-Te Doamne de mine, pentru lacrimile mele



În perioada dinaintea Sărbătorilor Pascale artista Rodica Vică și instrumentiști de pretutindeni ai orchestrei Musica Ricercata, s-au reunit on-line pentru a vă transmite, prin intermediul muzicii lui Bach, un mesaj de iubire, pace și solidaritate. Astfel, piesa Erbarme dich, mein Gott / Îndură-Te Doamne de mine, pentru lacrimile mele din oratoriul Patimile după Matei trasmite un mesaj dedicat tuturor celor care sunt în suferință și celor care luptă pentru noi. Asociația pentru Muzică, Artă și Cultură sprijină inițiativele tinerilor muzicieni din întreaga lume și vă invită să vizualizați momentul muzical aici:


Această inițiativă face parte din Better Together Global Orchestras Network”, proiect  mondial care scoate in evidență cele mai înalte valori care definesc umanitatea: iubirea, prietenia, creativitatea, solidaritatea și unitatea. Din acest proiect fac parte Orchestra de Tineret a Uniunii Europene, Musica Ricercata, Orchestra de Tineret a Canadei, Orchestra de Tineret a Rusiei, Orchestra Națională de Tineret din Singapore, Orchestrele de Tineret Melbourne, Orchestra Națională de Tineret a Moldovei, Filarmonica din Macedonia de Nord, Corul de Copii al Orchestrei Radio din România și Corul Filarmonicii de Stat "Transilvania.  Better Together Global Orchestras Network s-a lansat în cursul lunii martie 2020 în perioada de auto-izolare când a reunit 140 de muzicieni din 30 de țări de pe 6 continente, pentru a înregistra Oda bucuriei” de Ludwig van Beethoven.

Despre artiști:
Rodica Vică este solist invitat al multor opere și filarmonici atât din România, cât și din străinătate. Soprana debutează pe scena Operei bucureștene la numai 24 de ani, urmând mai apoi să colaboreze permanent cu această instituție, interpretând roluri principale în opere din repertoriul universal. Soprana este câștigatoarea a numeroase premii la concursuri naționale si internaționale: Premiul I la Concursul Internaţional de muzica barocă „La Stravaganza” Cluj- Napoca, Premiul II la Concursul Radiodifuziunii Române „Drumul spre celebritate”, Premiul pentru cea mai Buna Interpretare Muzicală în cadrul Trofeului „Ion Dacian” pentru Tineri Interpreţi. Site: www.rodicavica.com

Musica Ricercata s-a născut în anul 2017, când un grup de muzicieni din întreaga țară au aruncat o privire lungă asupra peisajului muzical din regiune și au decis să ofere o nouă abordare, nu numai în ceea ce privește repertoriul, ci și interpretarea muzicii. De la înființare, Gabriel Bebeșelea a asigurat conducerea artistică și tehnică a ansamblului, adunând cei mai valoroși instrumentiști și creând programe muzicale diverse și captivante, care se întind de la epoca barocă, la cea clasică, romantică și modernă. Site: www.musica-ricercata.com

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Loggia cu filme - Frumoasa nebunie a iubirilor de-odinioară

  Lady L , coproducție 1965 Regie: Sir Peter Ustinov Distribuție: Sophia Loren, Paul Newman, Sir David Niven, Philippe Noiret   Perioada ante- și post-belică m-a fascinat încă din fragedă pruncie. Îi mulțumesc pentru această iubire de frumos și de altădată dragii mele bunici materne, Ileana Cârstea, care încă de la vârste foarte mici mi-a povestit cu un talent de povestitor hâtru aparte nenumărate pățanii prin care a trecut în copilărie și tinerețe, precum și istorioare legate de părinții și bunicii ei. Toate aceste narațiuni fermecătoare le port cu mine în suflet mereu și mă întorc la ele de fiecare dată când vreau să rememorez frânturi din vremurile de odinioară, când lumea era mai relaxată, mai voioasă, poate chiar mai fericită. Sigur că adeseori, în poveștile reale ale bunicii se strecurau picanterii, vorbe și întâmplări deocheate, dar care ar fi farmecul lor fără aceste condimente atât de necesare? Nu, nu e vorba de vulgaritate ieftină, ba chiar gratuită. Dimpotri...

Richard Wagner – Opera și specificul muzicii (II)

Continuând pe firul istoric al operei universale, Wagner subliniază faptul că aceasta nu este o creaţie populară prin faptul că ea nu s-a născut din manifestări de acest gen – din spectacolele medievale, în speţă – tipul de teatru unde cuvântul şi muzica creeau o unitate naturală şi normală. Opera a apărut, aşa cum s-a mai menţionat, la Curţile nobililor şi, în special, la cele italiene; Italia fiind, aşa cum scrie compozitorul, „singura ţară importantă din cultura europeană unde teatrul nu a dobândit nicio semnificaţie reprezentativă” [1] . Bineînţeles, teatrul neavând o pondere atât de mare în zona italiană, poporul fiind, de asemenea, unul cu mari aplecări spre muzică, cuvântul rostit, textul din operele de început trece pe un plan secundar, importantă fiind muzica – o muzică, însă, fără mare profunzime, folosită doar pentru distracţia, plăcerea şi amuzamentul auditoriului nobil. Din păcate, observă Wagner, de-a lungul timpului, acest procedeu nu s-a schimbat aproape deloc, compozit...

Alina Tofan: „Pandemia mi-a demonstrat că atunci când ești bine tu cu tine, după ce ai muncit și ai visat, e timpul să respiri și să lași lucrurile să se întâmple”

Pandemia. O situație care ne-a schimbat tuturor existența, modalitatea de a privi viața, de a comunica și de a interacționa cu cei din jurul nostru, fie că este vorba de prieteni, rude, părinți, copii sau, pur și simplu, străini. În toată această perioadă ne-am izolat, ne-am autoizolat, am fugit de orice contact social care ne-ar fi putut pune viețile în pericol. Am încercat, totodată, să nu renunțăm cu totul și cu totul la comunicare și la o viață socială măcar în mediul online. Nici arta nu a fost ocrotită – și nu mă refer doar la România, ci la întreg mapamondul. Actori, muzicieni, performeri, artiști, toți au trebuit să se „mute” în zona virtuală, pentru a mai spera la o viitoare viață creativă. Tinerii reprezentanți ai artei scenice românești au fost extrem de vocali și prezenți pe diverse canale sociale. Alții chiar și-au luat inima în dinți și au dat dovadă de un curaj vecin cu nebunia, alegând să meargă înainte, să comunice, să atingă alți oameni (mai mult sau mai puțin metafor...