Treceți la conținutul principal

Oratoriul „Visul lui Gerontius” de Edward Elgar, difuzat online de Filarmonica „George Enescu”



Joi, 9 aprilie 2020, de la ora 19.00, în saptămâna ce precede Paștele catolic, Filarmonica „George Enescu” vă propune, în cadrul stagiunii online, oratoriul „Visul lui Gerontius” de Edward Elgar.
Orchestra și Corul Filarmoniciii „George Enescu” sunt conduse de dirijorul britanic Alexander Walker. Rolul lui Gerontius este interpretat de tânărul tenor britanic Oliver Johnston, care îi are alături pe ceilalți doi soliști invitați: mezzosoprana Aura Twarowska (Îngerul) și basul Marius Boloș (Preotul/ Îngerul Agoniei). Corul Filarmonicii „George Enescu“ este pregătit de maestrul Iosif Ion Prunner. Concertul a fost realizat cu sprijinul Societății Elgar din Marea Britanie. Înregistrarea concertului „Visul lui Gerontius”, susținut Sala mare a Ateneului Român, este din 18 octombrie 2019.

În contextul crizei cauzate de virusul COVID-19 și pentru a contribui la accesul la cultură în această perioadă, Filarmonica „George Enescu” vă invită joi, de la ora 19.00, pe site (https://www.fge.org.ro/ ( https://www.fge.org.ro/ )), pe pagina de Facebook (https://www.facebook.com/filarmonica.george.enescu/ ( https://www.facebook.com/filarmonica.george.enescu/ )) și pe canalul YouTube (https://bit.ly/2wMctlw ( https://bit.ly/2wMctlw )). Accesul pe aceste canale online va fi gratuit pentru toți iubitorii muzicii.

***

Sir Edward Elgar (1857 – 1934) a compus oratoriul „Visul lui Gerontius” după un poem al lui John Henry Newman, personalitate a vieţii religioase din Marea Britanie din secolul al XIX-lea, care a fost recent canonizată. Lucrarea, pentru soliști, trei coruri, orgă și orchestră, este despre agonie și eliberare, despre efemeritatea lumii materiale și frumusețea celei spirituale, despre aspirație și dreapta judecată. Oratoriul relatează călătoria sufletului unui om de pe patul de moarte până la judecata sa în faţa lui Dumnezeu şi stabilirea în Purgatoriu. Oratoriul a avut premiera pe 3 octombrie 1900 în cadrul Festivalului Muzical Trienal de la Birmingham, fiind rodul a opt ani de creație, perioadă în care compozitorul a scris șase lucrări vocal-simfonice, printre care „The Black Knight“, „King Olaf“, „Caractacus“ și „Sea Pictures“.
Dirijorul Alexander Walker consideră că, având în vedere excelența Orchestrei și Corului Filarmonicii „George Enescu“, nu a fost nevoie să fie invitate alt cor ori altă orchestră britanică pentru acest concert de la Ateneul Român. „Compusă la un an după «Variațiunile Enigma», «Visul lui Gerontius» evocă atât dramatismul, cât și limbajul muzical wagnerian, fiind o lucrare plină de emoție, cu episoade tulburătoare care oferă un prilej de meditație și introspecție“, declară dirijorul Alexander Walker.

„Prin difuzarea, joi, a înregistrării acestui oratoriu extraordinar, Filarmonica «George Enescu» este aproape de toți iubitorii muzicii mai mult decât oricând, în această perioadă pascală. Rămâneți în continuare, alături de noi, în stagiunea online pe care v-o propunem”, subliniază Iosif Ion Prunner, dirijorul Corului Filarmonicii „George Enescu”.


Stagiune online Filarmonica „George Enescu”

Joi, 9 aprilie 2020, ora 19.00
Concert vocal-simfonic
Orchestra simfonică şi Corul Filarmonicii „George Enescu”

Dirijor
Alexander Walker

Solişti:
Oliver Johnston - Gerontius
Aura Twarowska - Îngerul
Marius Boloş - Preotul

Program:
Edward Elgar
„Visul lui Gerontius“

Dirijorul corului:
Iosif Ion Prunner

Concert realizat cu sprijinul Societății Elgar, Marea Britanie
***
Canalul YouTube (https://bit.ly/2wMctlw) al Filarmonicii „George Enescu“ a fost adăugat, în cadrul stagiunii online, celorlalte instrumente de promovare ale evenimentelor instituției: site web (https://www.fge.org.ro/), pagina de Facebook (https://www.facebook.com/filarmonica.george.enescu/), newsletter.

Canalul YouTube nou creat oferă celor interesați posibilitatea de abonare și de alertare prin e-mail asupra noilor postări.

Înregistrările concertelor simfonice vor rămâne pe canalele online timp de 48 de ore.Vă invităm să vă abonați la canalul YouTube al Filarmonicii „Geoge Enescu“.

Rămâneți alături de noi pe canalele:
Siteul Filarmonicii „George Enescu“ (https://www.fge.org.ro/ )
Pagina YouTube a Filarmoncii „George Enescu“ ( https://www.youtube.com/channel/UCFVc6Awuyc05Vh7CWrFnXvw… )
Pagina de Facebook a Filarmonicii „George Enescu“ ( https://www.facebook.com/filarmonica.george.enescu/ )
Vă dorim vizionare plăcută!

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Tandreţea magnoliilor de oţel

Robert Harling. Poate numele nu vă spune prea multe. „Steel Magnolias” („Magnolii de oţel”). Deja sună cunoscut, nu? Este titlul piesei de teatru scrisă de dramaturgul american şi adaptată de nenumărate ori pentru marele ecran, televiziune şi radio. De ce a avut un asemenea succes acest text? Nu este oare doar o poveste ca oricare alta? Poate da, poate nu... Pentru că ceea ce reuşeşte Robert Harling să facă este mai mult decât să nareze întâmplări obişnuite din viaţa unor femei din Louisiana. El vorbeşte despre cu totul altceva în piesa lui, aducând în prim-plan transformările prin care trece orice femeie, în momentul când este pusă faţă în faţă cu fapte de viaţă. Dramaturgul reuşeşte, astfel, să contureze portretele puternice ale unor femei (mame, bunici, soţii şi, cel mai important, prietene) care devin caractere general valabile în orice timp, în orice spaţiu social-cultural, şi care demonstrează că feminitatea poate să împletească puterea de oţel cu tandreţea şi delicateţea florilo

O călătorie virtuală magică

Traversăm vremuri grele. Pentru unii chiar vremuri cumplite ori tragice. Lumea este speriată, panicată, izolată, lipsită aparent de iubire şi de apropierea fizică (ce pentru unii contează atât de mult). Ne este teamă să ne atingem, să ne îmbrăţişăm. Şi totuşi, nu trebuie să uităm că suntem oameni, cu o conştiinţă, cu un suflet, cu inimi calde ce bat în fiecare piept. Să nu uităm că dragostea şi solidaritatea sunt cele două aspecte care ne pot salva atât psihic cât şi fizic din cele mai grele încercări şi care ne pot duce mai departe spre un tărâm magic, unde suntem cu adevărat ocrotiţi de toate relele. Unul din mijloacele prin care ne putem face spiritul să continue să trăiască şi să primească hrană este arta. Arta, atât de hulită şi lăudată, în acelaşi timp. Arta, care te ridică, care îţi pune oglinda propriului suflet în faţă, care îţi adresează întrebări mai mult sau mai puţin retorice. Momentele acestea care ne supun răbdarea şi empatia la teste extreme, pot fi trecute mai uş

De-a râsu’-plânsu’

Teatrul Naţional din Bucureşti se mândreşte a fi prima scenă a ţării. Şi, cu cele mai recente premiere ale sale umplând sălile până la refuz, se dovedeşte că este adevărat. De ce? Pentru că repertoriul său cuprinde atât texte consacrate din marea literatură dramatică universală şi românească, dar şi piese noi, ale autorilor contemporani (români şi străini). În plus, numele regizorilor şi al actorilor ce performează pe scena naţionalului bucureştean reprezintă, la rândul lor, garanţii ale calităţii şi, astfel, al succesului. Un asemenea caz îl constituie şi „Noii infractori”, una din recentele premiere desfăşurate pe scena Sălii Mari a teatrului. Textul, semnat de Edna Mazya (unul din cei mai cunoscuţi, apreciaţi şi jucaţi dramaturgi israelieni din lume), este una din cele mai acide satire sociale actuale. Deşi este prezentată ca fiind o comedie şi deşi publicul râde în hohote în anumite momente-cheie, substratul psiho-social este cu mult mai adânc şi mai însemnat şi rep