Treceți la conținutul principal

„Titus Andronicus” și “Woyzeck” își dau întâlnire pe scena online a Teatrului „Bulandra”!

Iubitorii de teatru încă nu pot să vină în sălile de spectacol. Teatrul Municipal „Lucia Sturdza Bulandra” a reușit însă, prin selectarea şi difuzarea în fiecare săptămână a unor spectacole importante din repertoriul său trecut sau prezent, să fie în peste 1.500.000 de locuinţe ale românilor din Bucureşti, din ţară şi din lumea largă. Din dorința de a le vorbi spectatorilor săi despre lucruri importante din istoria lumii reflectate în marea dramaturgie universală, Teatrul „Bulandra” continuă seria dedicată arhetipurilor umane.

 Astfel, în zilele de 27 și 29 mai 2020, la ora 19:00, Teatrul „Bulandra” transmite, pe pagina oficială de facebook și pe site-urile www.bulandra.ro, www.smartradio.ro, spectacolele Anatomie. Titus. Căderea Romei după Heiner Müller, regia Alexandru Darie (2003), respectiv Woyzeck de Georg Büchner, regia Gábor Tompa (1995). Ambele sunt producții de excepție ale Teatrului “Bulandra” care spun povești de viață și aduc în prim plan tipologii umane.

Programat miercuri, 27 mai, ora 19:00, spectacolul Anatomie. Titus. Căderea Romei după Heiner Müller, pus în scenă de regretatul Alexandru Darie în anul 2003, vorbește despre răzbunare, sacrificiu și politică, teme mereu extrem de actuale. O oglindă pusă în fața noastră a tuturor și un semnal de alarmă pentru cei care uită că violența naște monștri. Un spectacol care merită văzut pentru energia sa incisivă, pentru veritabilele performanțe actoricești și pentru modul în care dă de gândit celor care urmăresc povestea.

Spectacolul Woyzeck de Georg Büchner, montat de Gábor Tompa în anul 1995, îi are în rolurile titulare pe Mihai Constantin și Oana Pellea și va fi transmis vineri, 29 mai, ora 19:00, pe pagina oficială de facebook și pe site-urile www.bulandra.ro, www.smartradio.ro.

Gábor Tompa, recunoscut pentru montările unor autori precum Brecht, Büchner, Beckett, Ionesco, punea în scenă la „Bulandra” un sublim poem scenic despre umilirea unui om, care prin personalitatea sa este diferit de lumea care-l înconjoară.

Teatrul „Bulandra” și-a făcut deja o carte de vizită datorită profunzimii și calității artistice pe care o au majoritatea spectacolelor sale. De aceea, își propune prin această nouă săptămână dedicată arhetipurilor umane și spectacolelor Anatomie. Titus. Căderea Romei după Heiner Müller și Woyzeck de Georg Büchner să aducă în prim-plan personaje importante ale  istoriei și dramaturgiei universale.

Vă așteptăm la Teatrul „Bulandra online!

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Tandreţea magnoliilor de oţel

Robert Harling. Poate numele nu vă spune prea multe. „Steel Magnolias” („Magnolii de oţel”). Deja sună cunoscut, nu? Este titlul piesei de teatru scrisă de dramaturgul american şi adaptată de nenumărate ori pentru marele ecran, televiziune şi radio. De ce a avut un asemenea succes acest text? Nu este oare doar o poveste ca oricare alta? Poate da, poate nu... Pentru că ceea ce reuşeşte Robert Harling să facă este mai mult decât să nareze întâmplări obişnuite din viaţa unor femei din Louisiana. El vorbeşte despre cu totul altceva în piesa lui, aducând în prim-plan transformările prin care trece orice femeie, în momentul când este pusă faţă în faţă cu fapte de viaţă. Dramaturgul reuşeşte, astfel, să contureze portretele puternice ale unor femei (mame, bunici, soţii şi, cel mai important, prietene) care devin caractere general valabile în orice timp, în orice spaţiu social-cultural, şi care demonstrează că feminitatea poate să împletească puterea de oţel cu tandreţea şi delicateţea florilo

O călătorie virtuală magică

Traversăm vremuri grele. Pentru unii chiar vremuri cumplite ori tragice. Lumea este speriată, panicată, izolată, lipsită aparent de iubire şi de apropierea fizică (ce pentru unii contează atât de mult). Ne este teamă să ne atingem, să ne îmbrăţişăm. Şi totuşi, nu trebuie să uităm că suntem oameni, cu o conştiinţă, cu un suflet, cu inimi calde ce bat în fiecare piept. Să nu uităm că dragostea şi solidaritatea sunt cele două aspecte care ne pot salva atât psihic cât şi fizic din cele mai grele încercări şi care ne pot duce mai departe spre un tărâm magic, unde suntem cu adevărat ocrotiţi de toate relele. Unul din mijloacele prin care ne putem face spiritul să continue să trăiască şi să primească hrană este arta. Arta, atât de hulită şi lăudată, în acelaşi timp. Arta, care te ridică, care îţi pune oglinda propriului suflet în faţă, care îţi adresează întrebări mai mult sau mai puţin retorice. Momentele acestea care ne supun răbdarea şi empatia la teste extreme, pot fi trecute mai uş

De-a râsu’-plânsu’

Teatrul Naţional din Bucureşti se mândreşte a fi prima scenă a ţării. Şi, cu cele mai recente premiere ale sale umplând sălile până la refuz, se dovedeşte că este adevărat. De ce? Pentru că repertoriul său cuprinde atât texte consacrate din marea literatură dramatică universală şi românească, dar şi piese noi, ale autorilor contemporani (români şi străini). În plus, numele regizorilor şi al actorilor ce performează pe scena naţionalului bucureştean reprezintă, la rândul lor, garanţii ale calităţii şi, astfel, al succesului. Un asemenea caz îl constituie şi „Noii infractori”, una din recentele premiere desfăşurate pe scena Sălii Mari a teatrului. Textul, semnat de Edna Mazya (unul din cei mai cunoscuţi, apreciaţi şi jucaţi dramaturgi israelieni din lume), este una din cele mai acide satire sociale actuale. Deşi este prezentată ca fiind o comedie şi deşi publicul râde în hohote în anumite momente-cheie, substratul psiho-social este cu mult mai adânc şi mai însemnat şi rep