Treceți la conținutul principal

„Titus Andronicus” și “Woyzeck” își dau întâlnire pe scena online a Teatrului „Bulandra”!

Iubitorii de teatru încă nu pot să vină în sălile de spectacol. Teatrul Municipal „Lucia Sturdza Bulandra” a reușit însă, prin selectarea şi difuzarea în fiecare săptămână a unor spectacole importante din repertoriul său trecut sau prezent, să fie în peste 1.500.000 de locuinţe ale românilor din Bucureşti, din ţară şi din lumea largă. Din dorința de a le vorbi spectatorilor săi despre lucruri importante din istoria lumii reflectate în marea dramaturgie universală, Teatrul „Bulandra” continuă seria dedicată arhetipurilor umane.

 Astfel, în zilele de 27 și 29 mai 2020, la ora 19:00, Teatrul „Bulandra” transmite, pe pagina oficială de facebook și pe site-urile www.bulandra.ro, www.smartradio.ro, spectacolele Anatomie. Titus. Căderea Romei după Heiner Müller, regia Alexandru Darie (2003), respectiv Woyzeck de Georg Büchner, regia Gábor Tompa (1995). Ambele sunt producții de excepție ale Teatrului “Bulandra” care spun povești de viață și aduc în prim plan tipologii umane.

Programat miercuri, 27 mai, ora 19:00, spectacolul Anatomie. Titus. Căderea Romei după Heiner Müller, pus în scenă de regretatul Alexandru Darie în anul 2003, vorbește despre răzbunare, sacrificiu și politică, teme mereu extrem de actuale. O oglindă pusă în fața noastră a tuturor și un semnal de alarmă pentru cei care uită că violența naște monștri. Un spectacol care merită văzut pentru energia sa incisivă, pentru veritabilele performanțe actoricești și pentru modul în care dă de gândit celor care urmăresc povestea.

Spectacolul Woyzeck de Georg Büchner, montat de Gábor Tompa în anul 1995, îi are în rolurile titulare pe Mihai Constantin și Oana Pellea și va fi transmis vineri, 29 mai, ora 19:00, pe pagina oficială de facebook și pe site-urile www.bulandra.ro, www.smartradio.ro.

Gábor Tompa, recunoscut pentru montările unor autori precum Brecht, Büchner, Beckett, Ionesco, punea în scenă la „Bulandra” un sublim poem scenic despre umilirea unui om, care prin personalitatea sa este diferit de lumea care-l înconjoară.

Teatrul „Bulandra” și-a făcut deja o carte de vizită datorită profunzimii și calității artistice pe care o au majoritatea spectacolelor sale. De aceea, își propune prin această nouă săptămână dedicată arhetipurilor umane și spectacolelor Anatomie. Titus. Căderea Romei după Heiner Müller și Woyzeck de Georg Büchner să aducă în prim-plan personaje importante ale  istoriei și dramaturgiei universale.

Vă așteptăm la Teatrul „Bulandra online!

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Loggia cu filme - Frumoasa nebunie a iubirilor de-odinioară

  Lady L , coproducție 1965 Regie: Sir Peter Ustinov Distribuție: Sophia Loren, Paul Newman, Sir David Niven, Philippe Noiret   Perioada ante- și post-belică m-a fascinat încă din fragedă pruncie. Îi mulțumesc pentru această iubire de frumos și de altădată dragii mele bunici materne, Ileana Cârstea, care încă de la vârste foarte mici mi-a povestit cu un talent de povestitor hâtru aparte nenumărate pățanii prin care a trecut în copilărie și tinerețe, precum și istorioare legate de părinții și bunicii ei. Toate aceste narațiuni fermecătoare le port cu mine în suflet mereu și mă întorc la ele de fiecare dată când vreau să rememorez frânturi din vremurile de odinioară, când lumea era mai relaxată, mai voioasă, poate chiar mai fericită. Sigur că adeseori, în poveștile reale ale bunicii se strecurau picanterii, vorbe și întâmplări deocheate, dar care ar fi farmecul lor fără aceste condimente atât de necesare? Nu, nu e vorba de vulgaritate ieftină, ba chiar gratuită. Dimpotri...

Richard Wagner – Opera și specificul muzicii (II)

Continuând pe firul istoric al operei universale, Wagner subliniază faptul că aceasta nu este o creaţie populară prin faptul că ea nu s-a născut din manifestări de acest gen – din spectacolele medievale, în speţă – tipul de teatru unde cuvântul şi muzica creeau o unitate naturală şi normală. Opera a apărut, aşa cum s-a mai menţionat, la Curţile nobililor şi, în special, la cele italiene; Italia fiind, aşa cum scrie compozitorul, „singura ţară importantă din cultura europeană unde teatrul nu a dobândit nicio semnificaţie reprezentativă” [1] . Bineînţeles, teatrul neavând o pondere atât de mare în zona italiană, poporul fiind, de asemenea, unul cu mari aplecări spre muzică, cuvântul rostit, textul din operele de început trece pe un plan secundar, importantă fiind muzica – o muzică, însă, fără mare profunzime, folosită doar pentru distracţia, plăcerea şi amuzamentul auditoriului nobil. Din păcate, observă Wagner, de-a lungul timpului, acest procedeu nu s-a schimbat aproape deloc, compozit...

Cele mai vândute cărți Humanitas, Humanitas Fiction și Humanitas Junior publicate în 2020

  TOP EDITURA HUMANITAS 2020 1. Gabriel Liiceanu,  Isus al meu 2. Marcus Aurelius,  Gânduri despre sine însuși 3. Radu Paraschivescu,  Recviem vesel pentru tata 4. Tatiana Niculescu,  Seducătorul domn Nae 5. Mircea Cărtărescu,  Creionul de tâmplărie 6. Manfred Spitzer,  Demența digitală 7. Ioana Pârvulescu,  Prevestirea 8. Gabriel Liiceanu, Andrei Pleșu,  Despre destin 9. Radu Paraschivescu,  Vitrina cu șarlatani 10. Cristian Presură,  Care e diferența dintre un copil și un laptop? 11. Reza Aslan,  Dumnezeu, o istorie umană 12. Héctor García (Kirai), Francesc Miralles,  Ichigo-Ichie • TOP EDITURA HUMANITAS FICTION 2020 1. Guzel Iahina,  Copiii de pe Volga 2. Heather Morris,  Călătoria Cilkăi 3. Hiro Arikawa,  Memoriile unui motan călător 4. Isabel Allende,  O lungă petală de mare 5. Eric-Emmanuel Schmitt,  Félix și izvorul invizibil 6. Isabel Allende,  Ce vrem noi, femeile? 7. Anuradha Roy,...