Treceți la conținutul principal

„ROMANIAN PIANO NIGHT” Recital susținut de pianista Dana Ciocârlie cu ocazia Zilei Universale a Iei 2020

Miercuri, 24 iunie 2020, ora 19:00, Asociația pentru Muzică, Artă și Cultură, în parteneriat cu Muzeul Național „George Enescu” și Radio România Muzical, prezintă recitalul Romanian Piano Night susținut de pianista Dana CIOCÂRLIE cu ocazia Zilei Universale a Iei 2020. În program piese de Iosif Ivanovici, George Stephănescu, George Enescu, Paul Constantinescu, Horațiu Rădulescu și Belà Bartok. Piesele prezentate cu ocazia Zilei Universale a Iei 2020 reprezintă cadoul muzical făcut de pianista Dana Ciocârlie publicului iubitor de frumos, interpretarea acestora fiind realizată, în această perioadă, în “studioul de înregistrări Yamaha din Paris”.

 

Recitalul va putea fi urmărit atât pe pagina de Facebook a asociației: https://www.facebook.com/asociatia.muzicaartacultura/ și pe canalul de YouTube: https://www.youtube.com/channel/UCfZiDeR9wXzrZLOWPFnl9YA, cât și pe pagina de Facebook a Muzeului Național George Enescu: https://www.facebook.com/muzeulnationalgeorgeenescu/ și cea a postului Radio România Muzical: https://www.facebook.com/Radio-Rom%C3%A2nia-Muzical-227784404990/.

 

***

Dana CIOCÂRLIE, pianistă: este una din cele mai cunoscute și talentate pianiste române ale momentului. Formată la școala română de pian, ca alți mari pianiști înaintea ei, precum Dinu Lipatti, Clara Haskil și Radu Lupu, Dana Ciocârlie a studiat, de asemenea, la Paris cu Victoria Melki la Ecole Normale de Musique și și-a încheiat studiile la Conservatorul Național Superior de Muzică, în clasa prof. Dominique Merlet și Georges Pludermacher. Întâlnirea sa cu pianistul german Christian Zacharias va fi determinată, în special pentru a aprofunda operele pentru pian ale compozitorului Franz Schubert. Repertoriul Danei Ciocârlie este unul vast, plecând de la Bach și terminând cu compozitorii contemporani. Unii dintre ei i-au dedicat lucrări, precum Edith Canat de Chizy, Karol Beffa, Frédéric Verrières, Jacques Lenot, Helena Winkelman, Laurent Mettraux și Dan Dediu. Experiența și talentul său au fost recompensate cu numeroase premii la concursuri internaționale de prestigiu: premiul II la concursul Robert Schumann din Zwickau (orașul natal al compozitorului); Premiul Special Sandor Vegh la Concursul Geza Anda din Zurich; Premiul Internațional Pro Musicis, Premiul Young Concert Artist European Auditions la Leipzig. Dana Ciocârlie este profesor la Conservatorul Național de Muzică din Lyon și la Ecole Normale de Musique "Alfred Cortot" din Paris. Începând din 2010, Dana Ciocârlie și-a propus să înregistreze și să prezinte în concert integrala pentru pian a compozitorului Schumann. Mai multe informații despre activitatea pianistei Dana Ciocârlie găsiți pe www.danaciocarlie.com.


Organizatori: Asociația pentru Muzică, Artă și Cultură, Muzeul Național „George Enescu” și Radio România Muzical

Parteneri Media: Radio România Cultural, Radio România București, Radio Trinitas, Radio Clasic, Revista Tango – Marea Dragoste, Revista Femeia, Revista Mămica, Bookhub, Literomania, Verbs describe us, Promenada Culturală, LiterNet.ro, Business24, Ziare.com, Jurnalul de Afaceri, Agentiadearte.ro, B365.ro, SensoTV, Calendar Evenimente, Ziarul Metropolis, Revista Urbea Mea, Catchy, ArtOut, Republika Kritica, InOras.ro, Bucharest Cultural Events, IQads, Orasulmeu, Bucureștii vechi și noi, PRwave, 4arte.ro, Onlinegallery.ro, Autentici.info, Jurnal de București, Bună Ziua Iași, Ceașca de Cultură,  România Pozitivă, Revista Actualitatea Muzicală a UCMR

 

Birou Presă - Asociația pentru Muzică, Artă și Cultură

tel. +40 723917995; e-mail: birou.presa@musicarte.ro; www.musicarte.ro

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Tandreţea magnoliilor de oţel

Robert Harling. Poate numele nu vă spune prea multe. „Steel Magnolias” („Magnolii de oţel”). Deja sună cunoscut, nu? Este titlul piesei de teatru scrisă de dramaturgul american şi adaptată de nenumărate ori pentru marele ecran, televiziune şi radio. De ce a avut un asemenea succes acest text? Nu este oare doar o poveste ca oricare alta? Poate da, poate nu... Pentru că ceea ce reuşeşte Robert Harling să facă este mai mult decât să nareze întâmplări obişnuite din viaţa unor femei din Louisiana. El vorbeşte despre cu totul altceva în piesa lui, aducând în prim-plan transformările prin care trece orice femeie, în momentul când este pusă faţă în faţă cu fapte de viaţă. Dramaturgul reuşeşte, astfel, să contureze portretele puternice ale unor femei (mame, bunici, soţii şi, cel mai important, prietene) care devin caractere general valabile în orice timp, în orice spaţiu social-cultural, şi care demonstrează că feminitatea poate să împletească puterea de oţel cu tandreţea şi delicateţea florilo

O călătorie virtuală magică

Traversăm vremuri grele. Pentru unii chiar vremuri cumplite ori tragice. Lumea este speriată, panicată, izolată, lipsită aparent de iubire şi de apropierea fizică (ce pentru unii contează atât de mult). Ne este teamă să ne atingem, să ne îmbrăţişăm. Şi totuşi, nu trebuie să uităm că suntem oameni, cu o conştiinţă, cu un suflet, cu inimi calde ce bat în fiecare piept. Să nu uităm că dragostea şi solidaritatea sunt cele două aspecte care ne pot salva atât psihic cât şi fizic din cele mai grele încercări şi care ne pot duce mai departe spre un tărâm magic, unde suntem cu adevărat ocrotiţi de toate relele. Unul din mijloacele prin care ne putem face spiritul să continue să trăiască şi să primească hrană este arta. Arta, atât de hulită şi lăudată, în acelaşi timp. Arta, care te ridică, care îţi pune oglinda propriului suflet în faţă, care îţi adresează întrebări mai mult sau mai puţin retorice. Momentele acestea care ne supun răbdarea şi empatia la teste extreme, pot fi trecute mai uş

De-a râsu’-plânsu’

Teatrul Naţional din Bucureşti se mândreşte a fi prima scenă a ţării. Şi, cu cele mai recente premiere ale sale umplând sălile până la refuz, se dovedeşte că este adevărat. De ce? Pentru că repertoriul său cuprinde atât texte consacrate din marea literatură dramatică universală şi românească, dar şi piese noi, ale autorilor contemporani (români şi străini). În plus, numele regizorilor şi al actorilor ce performează pe scena naţionalului bucureştean reprezintă, la rândul lor, garanţii ale calităţii şi, astfel, al succesului. Un asemenea caz îl constituie şi „Noii infractori”, una din recentele premiere desfăşurate pe scena Sălii Mari a teatrului. Textul, semnat de Edna Mazya (unul din cei mai cunoscuţi, apreciaţi şi jucaţi dramaturgi israelieni din lume), este una din cele mai acide satire sociale actuale. Deşi este prezentată ca fiind o comedie şi deşi publicul râde în hohote în anumite momente-cheie, substratul psiho-social este cu mult mai adânc şi mai însemnat şi rep