Treceți la conținutul principal

Din 20 iulie vă invităm on-line, pe TNB-TV! - Într-o lume prea agitată, artiștii aduc echilibrul


Pentru ca spectatorii noștri să nu simtă atât de mult distanța impusă de împrejurări, Teatrul Național ”I.L.Caragiale” din București lansează în această lună o nouă provocare: TNB-TV! Aceasta este, din luna iulie, noua denumire a canalului de youtube al teatrului.

Prima transmisie live a TNB-TV va începe luni, 20 iulie, la ora 17.00, cu doar câteva zile înainte de data premierei spectacolului ”Jurnal de România. 1989”, regizat de Carmen Lidia Vidu la TNB. Spectacolul va fi prezentat în premieră, pe 24, 25 și 26 iulie, la Amfiteatru TNB, unul dintre puținele spații teatrale deschise publicului în această perioadă. Aici, se derulează și în acest an programul ”Nopți de vară, sus, pe teatru”, în aer liber, pe acoperișul Teatrului Național București.

Pe TNB-TV veți putea vedea primele transmisii live on-line din inima Teatrului Național București, materiale video realizate de echipa de comunicare a TNB, cu ajutorul echipei Studioului Media al TNB – care va asigura filmarea și transmisia live a unor materiale video realizate special pentru publicul pasionat de teatru.

TNB-TV vă va prilejui întâlniri speciale, interviuri cu actori, regizori, scenografi, tehnicieni de spectacol, pe scurt oameni de teatru, în special din echipa Teatrului Național, dar și cu cei care ni se vor alătura pe parcursul proiectelor derulate aici.

TNB-TV on-line este un prim pas către o televiziune on-line dedicată adevăratelor vedete, cum ne place să spunem, în contextul în care termenul ”vedetă” este folosit, parcă, în ultima vreme, prea des și prea fără atenție.

Primul interviu, cu care TNB-TV va începe seria de transmisii live, luni, 20 iulie, este ocazionat de premiera spectacolului de teatru documentar ”Jurnal de România.1989”, cel mai nou episod dintr-un proiect mai amplu al regizoarei Carmen Lidia Vidu. Vom afla de la artiștii care au participat la realizarea spectacolului, gânduri, speranțe, idei și poate... câteva secrete din timpul lucrului. Transmisia fiind live, veți putea interveni în discuție prin intermediul mesajelor, le veți putea pune întrebări invitaților și veți avea cel puțin o șansă de a afla răspunsurile, pe loc.

Sperăm să fiți alături de noi în număr cât mai mare, pe TNB-TV, canal video la care puteți avea acces în orice moment la adresa: http://www.youtube.com/c/TeatrulNaţionalILCaragialeBucureşti

 

Canalul Youtube TNB – interfața video on-line a Teatrului Național ”I.L.Caragiale” din București – a găzduit, în perioada martie-iunie 2020, transmisii în sistem de streaming live ale Conferințelor TNB (materiale preînregistrate de-a lungul anilor) și ale câtorva dintre spectacolele fixate pe suport video și păstrate în arhiva teatrului. Spectatorii fideli, mai vechi sau nou abonați ai Youtube Channel TNB (astăzi, în număr de 9150 și nu numai din România) au putut urmări câteva titluri din repertoriul curent: ”Furtuna”, ”Allegro, ma non troppo”, ”Două loturi”, ”Dumnezeu se îmbracă de la second-hand”,”Luminița, de la capătul tunelului”. Au fost difuzate, însă, și spectacole mai vechi care nu mai pot fi văzute pe scenă, precum ”Năpasta”, ”Ultima oră”, ”Take, Ianke şi Cadîr”, ”Visul unei nopți de vară”.

TNB-TV a apărut la inițiativa compartimentului de comunicare-promovare al TNB, în urma succesului pe care l-au avut, în rândul spectatorilor, aceste transmisii în regim streaming din perioada martie-iunie 2020.

Propunerea a fost făcută în scopul creării unei alternative de program on-line pentru spectatorii interesați de teatru, de scenă, de viața artiștilor și de activitățile artistice care se desfășoară în jurul spectacolelor de teatru. Dorim ca, acest canal de comunicare să rămână dedicat doar vieții teatrale, evitând orice interferențe cu subiectele de altă natură ce populează canalele media. Le propunem, de aceea, viitorilor noștri spectatori, ca în timpul acestor reprize de streaming-live să respectăm cu toții regula jocului, aceea de a evita orice deviere de la această direcție strict culturală.

TNB-TV își dorește să fie o oază de informație curată, în care să putem comunica cu artiștii, pe subiecte strict legate de activitatea lor artistică, de proiectele, visurile și dorințele lor profesionale.

De aceea, sloganul sub care TNB-TV își va desfășura activitatea este:

”Într-o lume prea agitată, artiștii aduc echilibrul”.

 

Vă așteptăm, în fiecare seară, la spectacole și, mai nou, on-line, la TNB-TV !

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Loggia cu filme - Frumoasa nebunie a iubirilor de-odinioară

  Lady L , coproducție 1965 Regie: Sir Peter Ustinov Distribuție: Sophia Loren, Paul Newman, Sir David Niven, Philippe Noiret   Perioada ante- și post-belică m-a fascinat încă din fragedă pruncie. Îi mulțumesc pentru această iubire de frumos și de altădată dragii mele bunici materne, Ileana Cârstea, care încă de la vârste foarte mici mi-a povestit cu un talent de povestitor hâtru aparte nenumărate pățanii prin care a trecut în copilărie și tinerețe, precum și istorioare legate de părinții și bunicii ei. Toate aceste narațiuni fermecătoare le port cu mine în suflet mereu și mă întorc la ele de fiecare dată când vreau să rememorez frânturi din vremurile de odinioară, când lumea era mai relaxată, mai voioasă, poate chiar mai fericită. Sigur că adeseori, în poveștile reale ale bunicii se strecurau picanterii, vorbe și întâmplări deocheate, dar care ar fi farmecul lor fără aceste condimente atât de necesare? Nu, nu e vorba de vulgaritate ieftină, ba chiar gratuită. Dimpotri...

Richard Wagner – Opera și specificul muzicii (II)

Continuând pe firul istoric al operei universale, Wagner subliniază faptul că aceasta nu este o creaţie populară prin faptul că ea nu s-a născut din manifestări de acest gen – din spectacolele medievale, în speţă – tipul de teatru unde cuvântul şi muzica creeau o unitate naturală şi normală. Opera a apărut, aşa cum s-a mai menţionat, la Curţile nobililor şi, în special, la cele italiene; Italia fiind, aşa cum scrie compozitorul, „singura ţară importantă din cultura europeană unde teatrul nu a dobândit nicio semnificaţie reprezentativă” [1] . Bineînţeles, teatrul neavând o pondere atât de mare în zona italiană, poporul fiind, de asemenea, unul cu mari aplecări spre muzică, cuvântul rostit, textul din operele de început trece pe un plan secundar, importantă fiind muzica – o muzică, însă, fără mare profunzime, folosită doar pentru distracţia, plăcerea şi amuzamentul auditoriului nobil. Din păcate, observă Wagner, de-a lungul timpului, acest procedeu nu s-a schimbat aproape deloc, compozit...

Cele mai vândute cărți Humanitas, Humanitas Fiction și Humanitas Junior publicate în 2020

  TOP EDITURA HUMANITAS 2020 1. Gabriel Liiceanu,  Isus al meu 2. Marcus Aurelius,  Gânduri despre sine însuși 3. Radu Paraschivescu,  Recviem vesel pentru tata 4. Tatiana Niculescu,  Seducătorul domn Nae 5. Mircea Cărtărescu,  Creionul de tâmplărie 6. Manfred Spitzer,  Demența digitală 7. Ioana Pârvulescu,  Prevestirea 8. Gabriel Liiceanu, Andrei Pleșu,  Despre destin 9. Radu Paraschivescu,  Vitrina cu șarlatani 10. Cristian Presură,  Care e diferența dintre un copil și un laptop? 11. Reza Aslan,  Dumnezeu, o istorie umană 12. Héctor García (Kirai), Francesc Miralles,  Ichigo-Ichie • TOP EDITURA HUMANITAS FICTION 2020 1. Guzel Iahina,  Copiii de pe Volga 2. Heather Morris,  Călătoria Cilkăi 3. Hiro Arikawa,  Memoriile unui motan călător 4. Isabel Allende,  O lungă petală de mare 5. Eric-Emmanuel Schmitt,  Félix și izvorul invizibil 6. Isabel Allende,  Ce vrem noi, femeile? 7. Anuradha Roy,...