Treceți la conținutul principal

Humanitas și Humanitas Fiction online&live. Agenda evenimentelor la care puteți participa online în luna iulie

Împreună în compania cărților
Humanitas online & live/ Împreună în compania cărților
Humanitas și Humanitas Fiction online&live
Agenda evenimentelor la care puteți participa online în luna iulie
ÎMPREUNĂ ÎN COMPANIA CĂRȚILOR
Întâlnirile online&live organizate de Humanitas și Humanitas Ficțion continuă și în luna iulie.
Evenimentele din program pot fi urmărite live pe paginile de Facebook Humanitas sau Facebook Humanitas Fiction, iar înregistrările video și audio ale întâlnirilor vor fi disponibile ulterior pe canalele Youtube Humanitas și Soundcloud Humanitas.
Evenimente
MARȚI, 7 IULIE, ORA 19.00
Seducătorul domn Nae
 
Un profesor de filozofie născut la Brăila spre sfârșitul secolului XIX devine în anii României Mari maestrul unei generații strălucite de gânditori și scriitori a căror faimă va depăși granițele țării. Printre ei, Mircea Eliade, Emil Cioran, Mihail Sebastian, Constantin Noica. La 130 de ani de la nașterea lui Nae Ionescu, această carte-portret este o incursiune pasionantă în aventura unei vieți care nu și-a epuizat niciodată misterele.
Urmărește întâlnirea pe pagina de Facebook Cărturești, Cinepub sau Humanitas
MIERCURI, 8 IULIE, ORA 19.30
Live > Lansare – Ziua a șaptea de Yu Hua. Participă: Luminița Bălan, Mugur Zlotea. Moderator: Denisa Comănescu
Ziua a șaptea
 
Traducere și note de Luminița Bălan

Eveniment organizat în parteneriat cu Institutul Confucius din București

Un tablou necruțător al Chinei contemporane aflate între comunism și hipercapitalism, un roman despre cea mai pură și mai înduioșătoare pietate filială.
Urmărește întâlnirea pe pagina de Facebook Humanitas Fiction
MARȚI, 14 IULIE, ORA 19.30
Live > Lansare – Isus și rădăcinile evreiești ale Mariei de Brant Pitre. Participă: Monica Broșteanu, Ștefan Colceriu, Alex Mihăilă
Isus și rădăcinile evreiești ale Mariei
 
„Teologul american Brant Pitre, cunoscut la noi datorită celor trei cărți apărute la Humanitas (Misterul Cinei de pe urmăPledoarie pentru Isus și Isus Mirele), aplică și cercetării de față aceeași metodă cu care ne-a obișnuit: o atentă explorare a Vechiului Testament, dar și a creștinismului antic, cu profunda lui înrădăcinare în iudaismul de secol I. Rezultă un studiu tipologic pasionant – figura Mariei se desprinde în toată complexitatea și frumusețea ei și devine de interes nu doar pentru creștinii de toate confesiunile, ci și pentru evrei și pentru musulmani.“ — Monica Broșteanu
Urmărește întâlnirea pe pagina de Facebook Humanitas
MIERCURI, 15 IULIE, ORA 19.00
Live > Ioana Pârvulescu în dialog cu Ioana Bâldea Constantinescu la întâlnirile „Cercul“ despre bestsellerul Humanitas Prevestirea, un roman cu suspans despre marea aventură a încercării omului de a găsi un rost vieții
Prevestirea
 
Pentru prima oară în literatura română, un roman care reface realist o pagină din Vechiul Testament: istoria nesupusului profet Iona.

O prevestire care schimbă oamenii. O carte despre cum binele și răul se fac deodată, despre cei simpli, care nu deosebesc dreapta de stânga și despre cei complicați, care se cred aleșii lui Dumnezeu. Despre poveștile care îndreptățesc și nedreptățesc, despre tați și despre Tată, și despre o fiică isteață, care nu lasă povestea să moară.
MIERCURI, 15 IULIE, ORA 19.30
Live > Lansare – Zâmbește de Roddy Doyle. Participă: Irina Horea, George Volceanov. Moderator: Denisa Comănescu
Zâmbește
 
Traducere și note de Irina Horea

Debutând ca o cronică a consecințelor crizei vârstei a doua, Zâmbește este, de fapt, o tulburătoare confesiune.

„Un roman pe cât de original, pe atât de brutal și pe cât de dureros, pe atât de necesar. Doyle nu ne înfățișează urmările unei traume, ci ne pune să le simțim.“ – npr.org
Urmărește întâlnirea pe pagina de Facebook Humanitas Fiction
JOI, 16 IULIE, ORA 19.30
Live > Întâlnire cu scriitorul Mihail Vakulovski și discuție despre romanul Tata mă citește și după moarte. Participă: Mihail Vakulovski, Georgeta Drăghici, Robert Șerban
Tata mă citește și după moarte
 
„Mult umor, multe înjurături și cruzime, dar și o duioșie aproape copilărească, specifică slavilor, care se împletește aici straniu cu scrisul românesc. Toate acestea pe muzica lui Vîsoțki, de la înălțimea lui Gagarin, dar mai ales cu gândul la «tătelu’» – developatorul-șef al amintirilor.“ — Tatiana Țîbuleac
Urmărește întâlnirea pe pagina de Facebook Humanitas
MARȚI, 21 IULIE, ORA 19.30
Despre trup 
„Devenit recent unul dintre centrele de interes ale discursului din științele umaniste, corpul nu și-a dezvaluit înca toate secretele. Studii recente au subliniat, cu îndreptățire, că există o istorie a corpului, istorie ce conjugă aparența și profunzimea, dorința și puterea, căderea și apoteoza, viața și moartea. Acesta este contextul în care Despre trup își propune să intervină, cu instrumentele istoricului imaginilor, investigând istoria corpului ca istorie a unei construcții și analizând cu precădere avatarurile «întrupării» sale vizuale.“ — Victor Ieronim Stoichiță
Urmărește întâlnirea pe pagina de Facebook Humanitas
MIERCURI, 22 IULIE, ORA 19.30
Live > Lansare – Félix și izvorul invizibil de Eric-Emmanuel Schmitt. Participă: Marina Constantinescu, Mihaela Dedeoglu. Moderator: Denisa Comănescu
Félix și izvorul invizibil
 
Traducere de Doru Mareș

„O parabolă optimistă, plină de culoare, poetică și spirituală, care readuce zâmbetul pe buze și redă încrederea în oameni și în viață.“ — Le Soir

„Una dintre cele mai emoționante și mai luminoase povești din «Ciclul invizibilului».“ — Le Pèlerin
Urmărește întâlnirea pe pagina de Facebook Humanitas Fiction
JOI, 23 IULIE, ORA 19.30
Live > Întâlnire cu scriitoarea Ioana Bradea și discuție despre romanul Băgău. Participă: Ioana Bradea, Adriana Babeți. Marius Chivu
Băgău
 
„Cartea tinerei prozatoare a făcut un salt disperat, prin care a reușit să corecteze căznitul și – până acum – tristul efort de deblocare a tabuurilor limbajului literar… Ioana Bradea este probabil singura din plutonul tinerilor scriitori care experimenteazã debutonarea limbajului care nu pune dorinþa de a epata înaintea nevoii de a scrie…“ — Tania Radu
Urmărește întâlnirea pe pagina de Facebook Humanitas
SÂMBĂTĂ, 25 IULIE, ORA 16.00
Live > Seară coreeană — Despre ceremonial și relații de putere la Curtea Imperială Coreeană, plecând de la romanele Dansul privighetorii de primăvară de Kyung-sook Shin și Imperiul fără de sfârșit de Yi In-hwa. În prezența E.S. dl. Kim Yong-ho, Ambasadorul Republicii Coreea în România. Participă: Șerban Georgescu, Nona Rapotan. Lectura: Marcela Motoc
Dansul privighetorii de primăvară
 
Traducere și note de Diana Yüksel

Eveniment organizat în cadrul Festivalului K-Lovers 2020, în parteneriat cu Ambasada Republicii Coreea și cu Departamentul de Studii Asiatice de la Universitatea Româno-Americană București
Urmărește întâlnirea pe pagina de Facebook Humanitas Fiction
MIERCURI, 29 IULIE, ORA 19.30
Live > Seară japoneză & lansare – Înotând cu elefantul, în brațe cu pisica de Yōko Ogawa. Participă: Raluca Nicolae, Dana Pîrvan. Moderator: Denisa Comănescu
Înotând cu elefantul, în brațe cu pisica
 
Traducere și note de Raluca Nicolae

Eveniment organizat în parteneriat cu Centrul de Studii Româno-Japoneze „Angela Hondru“ și cu Japan.ASE

Înotând cu elefantul, în brațe cu pisica este un roman al instantaneelor pline de lirism, stranietate și miracol. Yōko Ogawa continuă explorarea relației dintre maestru și discipolul-copil din Profesorul și menajera într-o simfonie a pasiunii împărtășite și a sensibilității devoratoare.
Urmărește întâlnirea pe pagina de Facebook Humanitas Fiction

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Tandreţea magnoliilor de oţel

Robert Harling. Poate numele nu vă spune prea multe. „Steel Magnolias” („Magnolii de oţel”). Deja sună cunoscut, nu? Este titlul piesei de teatru scrisă de dramaturgul american şi adaptată de nenumărate ori pentru marele ecran, televiziune şi radio. De ce a avut un asemenea succes acest text? Nu este oare doar o poveste ca oricare alta? Poate da, poate nu... Pentru că ceea ce reuşeşte Robert Harling să facă este mai mult decât să nareze întâmplări obişnuite din viaţa unor femei din Louisiana. El vorbeşte despre cu totul altceva în piesa lui, aducând în prim-plan transformările prin care trece orice femeie, în momentul când este pusă faţă în faţă cu fapte de viaţă. Dramaturgul reuşeşte, astfel, să contureze portretele puternice ale unor femei (mame, bunici, soţii şi, cel mai important, prietene) care devin caractere general valabile în orice timp, în orice spaţiu social-cultural, şi care demonstrează că feminitatea poate să împletească puterea de oţel cu tandreţea şi delicateţea florilo

O călătorie virtuală magică

Traversăm vremuri grele. Pentru unii chiar vremuri cumplite ori tragice. Lumea este speriată, panicată, izolată, lipsită aparent de iubire şi de apropierea fizică (ce pentru unii contează atât de mult). Ne este teamă să ne atingem, să ne îmbrăţişăm. Şi totuşi, nu trebuie să uităm că suntem oameni, cu o conştiinţă, cu un suflet, cu inimi calde ce bat în fiecare piept. Să nu uităm că dragostea şi solidaritatea sunt cele două aspecte care ne pot salva atât psihic cât şi fizic din cele mai grele încercări şi care ne pot duce mai departe spre un tărâm magic, unde suntem cu adevărat ocrotiţi de toate relele. Unul din mijloacele prin care ne putem face spiritul să continue să trăiască şi să primească hrană este arta. Arta, atât de hulită şi lăudată, în acelaşi timp. Arta, care te ridică, care îţi pune oglinda propriului suflet în faţă, care îţi adresează întrebări mai mult sau mai puţin retorice. Momentele acestea care ne supun răbdarea şi empatia la teste extreme, pot fi trecute mai uş

De-a râsu’-plânsu’

Teatrul Naţional din Bucureşti se mândreşte a fi prima scenă a ţării. Şi, cu cele mai recente premiere ale sale umplând sălile până la refuz, se dovedeşte că este adevărat. De ce? Pentru că repertoriul său cuprinde atât texte consacrate din marea literatură dramatică universală şi românească, dar şi piese noi, ale autorilor contemporani (români şi străini). În plus, numele regizorilor şi al actorilor ce performează pe scena naţionalului bucureştean reprezintă, la rândul lor, garanţii ale calităţii şi, astfel, al succesului. Un asemenea caz îl constituie şi „Noii infractori”, una din recentele premiere desfăşurate pe scena Sălii Mari a teatrului. Textul, semnat de Edna Mazya (unul din cei mai cunoscuţi, apreciaţi şi jucaţi dramaturgi israelieni din lume), este una din cele mai acide satire sociale actuale. Deşi este prezentată ca fiind o comedie şi deşi publicul râde în hohote în anumite momente-cheie, substratul psiho-social este cu mult mai adânc şi mai însemnat şi rep