Treceți la conținutul principal

Autorii vorbesc despre cărțile lor

Noi apariții la Editura Humanitas în perioada 15 octombrie - 15 noiembrie

Autorii vorbesc despre cărțile lor - Noi apariții la Editura Humanitas în perioada 15 octombrie - 15 noiembrie
Autorii vorbesc despre cărțile lor
Noi apariții la Editura Humanitas
în perioada 15 octombrie – 15 noiembrie
Care e diferența dintre un copil și un laptop?
•  format 13x20 cm, 284 pagini
 
Cristian Presură
Care e diferența dintre un copil și un laptop?
O călătorie personală prin religie, fizică și neuroștiințe
Această carte e mărturia unei aventuri personale a cunoașterii științifice contemporane și jurnal al căutării de sine a unui om pe care știința l-a învățat să se bucure de viață în afara oricărei certitudini.
Cristian Presură prezintă 'Care e diferența dintre un copil și un laptop?'
Arcașul fără arc
•  ilustrații de Mihail Coșulețu
•  format 15x21 cm, 304 pagini
 
Ștefan Liiceanu (ed.)
Arcașul fără arc
Poveşti, pilde și vorbe de duh din China, Japonia și Coreea alese, traduse și prefațate de Ștefan Liiceanu
Arcașul fără arc este un fel de pateric al unei sofisticate culturi asiatice, în care cititorul va descoperi simplitatea rafinată a traiului zilnic, învățăturile, adesea paradoxale, ale unor înțelepți vestiți și va afla, poate, cu surprindere, răspunsuri neașteptate la întrebări stăruitoare ale existenței proprii.
Ștefan Liiceanu prezintă 'Arcașul fără arc'
Scurtă istorie a dezastrelor naturale
•  format 13x20 cm, 144 pagini
 
Lucian Boia
Scurtă istorie a dezastrelor naturale
Epidemii, cutremure și dereglări climatice
Schimbările climatice, cutremurele de pământ, epidemiile, intervențiile omului asupra naturii, toate adunate la un loc, influențându-se reciproc într-un moment anume al vieții planetei Pământ, ar putea să anunțe sfârșitul lumii așa cum credeam că o cunoaștem. În ce arcă a soluțiilor imediate se vor îmbarca oamenii spre a se salva pe ei înșiși și planeta?
Lucian Boia prezintă 'Scurtă istorie a dezastrelor naturale'
Vitrina cu șarlatani
•  format 13x20 cm, 288 pagini
 
Radu Paraschivescu
Vitrina cu șarlatani
Exemple savuroase, umor irezistibil, ironie tăioasă: Radu Paraschivescu ia în vizor tot soiul de minciuni ambalate pseudoștiințific, de la rețete de slăbit la rețete de nemurire karmică și detoxifiere magică. O carte care își propune să repună în drepturi discernământul, credibilitatea, adevărul.
Radu Paraschivescu prezintă 'Vitrina cu șarlatani'
Despre destin
•  ediție hardcover;
•  format 14.5x20,5 cm, 248 pagini
•  carte disponibilă din 10 noiembrie
 
Gabriel Liiceanu, Andrei Pleșu
Despre destin
Un dialog (teoretic și confesiv) despre cea mai dificilă temă a muritorilor
Zece scrisori schimbate cu eleganța și firescul unei prietenii intelectuale de peste patruzeci de ani, pline de reflecții, umor, experiențe personale și culturale, un turnir modern al ideilor în care se confruntă două concepții despre destinul omului. Un epistolar despre soartă și sorți care se citește pe nerăsuflate.
Gabriel Liiceanu și Andrei Pleșu prezintă 'Despre destin'

 

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Loggia cu filme - Frumoasa nebunie a iubirilor de-odinioară

  Lady L , coproducție 1965 Regie: Sir Peter Ustinov Distribuție: Sophia Loren, Paul Newman, Sir David Niven, Philippe Noiret   Perioada ante- și post-belică m-a fascinat încă din fragedă pruncie. Îi mulțumesc pentru această iubire de frumos și de altădată dragii mele bunici materne, Ileana Cârstea, care încă de la vârste foarte mici mi-a povestit cu un talent de povestitor hâtru aparte nenumărate pățanii prin care a trecut în copilărie și tinerețe, precum și istorioare legate de părinții și bunicii ei. Toate aceste narațiuni fermecătoare le port cu mine în suflet mereu și mă întorc la ele de fiecare dată când vreau să rememorez frânturi din vremurile de odinioară, când lumea era mai relaxată, mai voioasă, poate chiar mai fericită. Sigur că adeseori, în poveștile reale ale bunicii se strecurau picanterii, vorbe și întâmplări deocheate, dar care ar fi farmecul lor fără aceste condimente atât de necesare? Nu, nu e vorba de vulgaritate ieftină, ba chiar gratuită. Dimpotri...

Richard Wagner – Opera și specificul muzicii (II)

Continuând pe firul istoric al operei universale, Wagner subliniază faptul că aceasta nu este o creaţie populară prin faptul că ea nu s-a născut din manifestări de acest gen – din spectacolele medievale, în speţă – tipul de teatru unde cuvântul şi muzica creeau o unitate naturală şi normală. Opera a apărut, aşa cum s-a mai menţionat, la Curţile nobililor şi, în special, la cele italiene; Italia fiind, aşa cum scrie compozitorul, „singura ţară importantă din cultura europeană unde teatrul nu a dobândit nicio semnificaţie reprezentativă” [1] . Bineînţeles, teatrul neavând o pondere atât de mare în zona italiană, poporul fiind, de asemenea, unul cu mari aplecări spre muzică, cuvântul rostit, textul din operele de început trece pe un plan secundar, importantă fiind muzica – o muzică, însă, fără mare profunzime, folosită doar pentru distracţia, plăcerea şi amuzamentul auditoriului nobil. Din păcate, observă Wagner, de-a lungul timpului, acest procedeu nu s-a schimbat aproape deloc, compozit...

Alina Tofan: „Pandemia mi-a demonstrat că atunci când ești bine tu cu tine, după ce ai muncit și ai visat, e timpul să respiri și să lași lucrurile să se întâmple”

Pandemia. O situație care ne-a schimbat tuturor existența, modalitatea de a privi viața, de a comunica și de a interacționa cu cei din jurul nostru, fie că este vorba de prieteni, rude, părinți, copii sau, pur și simplu, străini. În toată această perioadă ne-am izolat, ne-am autoizolat, am fugit de orice contact social care ne-ar fi putut pune viețile în pericol. Am încercat, totodată, să nu renunțăm cu totul și cu totul la comunicare și la o viață socială măcar în mediul online. Nici arta nu a fost ocrotită – și nu mă refer doar la România, ci la întreg mapamondul. Actori, muzicieni, performeri, artiști, toți au trebuit să se „mute” în zona virtuală, pentru a mai spera la o viitoare viață creativă. Tinerii reprezentanți ai artei scenice românești au fost extrem de vocali și prezenți pe diverse canale sociale. Alții chiar și-au luat inima în dinți și au dat dovadă de un curaj vecin cu nebunia, alegând să meargă înainte, să comunice, să atingă alți oameni (mai mult sau mai puțin metafor...