Treceți la conținutul principal

Autorii vorbesc despre cărțile lor

Noi apariții la Editura Humanitas în perioada 15 octombrie - 15 noiembrie

Autorii vorbesc despre cărțile lor - Noi apariții la Editura Humanitas în perioada 15 octombrie - 15 noiembrie
Autorii vorbesc despre cărțile lor
Noi apariții la Editura Humanitas
în perioada 15 octombrie – 15 noiembrie
Care e diferența dintre un copil și un laptop?
•  format 13x20 cm, 284 pagini
 
Cristian Presură
Care e diferența dintre un copil și un laptop?
O călătorie personală prin religie, fizică și neuroștiințe
Această carte e mărturia unei aventuri personale a cunoașterii științifice contemporane și jurnal al căutării de sine a unui om pe care știința l-a învățat să se bucure de viață în afara oricărei certitudini.
Cristian Presură prezintă 'Care e diferența dintre un copil și un laptop?'
Arcașul fără arc
•  ilustrații de Mihail Coșulețu
•  format 15x21 cm, 304 pagini
 
Ștefan Liiceanu (ed.)
Arcașul fără arc
Poveşti, pilde și vorbe de duh din China, Japonia și Coreea alese, traduse și prefațate de Ștefan Liiceanu
Arcașul fără arc este un fel de pateric al unei sofisticate culturi asiatice, în care cititorul va descoperi simplitatea rafinată a traiului zilnic, învățăturile, adesea paradoxale, ale unor înțelepți vestiți și va afla, poate, cu surprindere, răspunsuri neașteptate la întrebări stăruitoare ale existenței proprii.
Ștefan Liiceanu prezintă 'Arcașul fără arc'
Scurtă istorie a dezastrelor naturale
•  format 13x20 cm, 144 pagini
 
Lucian Boia
Scurtă istorie a dezastrelor naturale
Epidemii, cutremure și dereglări climatice
Schimbările climatice, cutremurele de pământ, epidemiile, intervențiile omului asupra naturii, toate adunate la un loc, influențându-se reciproc într-un moment anume al vieții planetei Pământ, ar putea să anunțe sfârșitul lumii așa cum credeam că o cunoaștem. În ce arcă a soluțiilor imediate se vor îmbarca oamenii spre a se salva pe ei înșiși și planeta?
Lucian Boia prezintă 'Scurtă istorie a dezastrelor naturale'
Vitrina cu șarlatani
•  format 13x20 cm, 288 pagini
 
Radu Paraschivescu
Vitrina cu șarlatani
Exemple savuroase, umor irezistibil, ironie tăioasă: Radu Paraschivescu ia în vizor tot soiul de minciuni ambalate pseudoștiințific, de la rețete de slăbit la rețete de nemurire karmică și detoxifiere magică. O carte care își propune să repună în drepturi discernământul, credibilitatea, adevărul.
Radu Paraschivescu prezintă 'Vitrina cu șarlatani'
Despre destin
•  ediție hardcover;
•  format 14.5x20,5 cm, 248 pagini
•  carte disponibilă din 10 noiembrie
 
Gabriel Liiceanu, Andrei Pleșu
Despre destin
Un dialog (teoretic și confesiv) despre cea mai dificilă temă a muritorilor
Zece scrisori schimbate cu eleganța și firescul unei prietenii intelectuale de peste patruzeci de ani, pline de reflecții, umor, experiențe personale și culturale, un turnir modern al ideilor în care se confruntă două concepții despre destinul omului. Un epistolar despre soartă și sorți care se citește pe nerăsuflate.
Gabriel Liiceanu și Andrei Pleșu prezintă 'Despre destin'

 

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Tandreţea magnoliilor de oţel

Robert Harling. Poate numele nu vă spune prea multe. „Steel Magnolias” („Magnolii de oţel”). Deja sună cunoscut, nu? Este titlul piesei de teatru scrisă de dramaturgul american şi adaptată de nenumărate ori pentru marele ecran, televiziune şi radio. De ce a avut un asemenea succes acest text? Nu este oare doar o poveste ca oricare alta? Poate da, poate nu... Pentru că ceea ce reuşeşte Robert Harling să facă este mai mult decât să nareze întâmplări obişnuite din viaţa unor femei din Louisiana. El vorbeşte despre cu totul altceva în piesa lui, aducând în prim-plan transformările prin care trece orice femeie, în momentul când este pusă faţă în faţă cu fapte de viaţă. Dramaturgul reuşeşte, astfel, să contureze portretele puternice ale unor femei (mame, bunici, soţii şi, cel mai important, prietene) care devin caractere general valabile în orice timp, în orice spaţiu social-cultural, şi care demonstrează că feminitatea poate să împletească puterea de oţel cu tandreţea şi delicateţea florilo

O călătorie virtuală magică

Traversăm vremuri grele. Pentru unii chiar vremuri cumplite ori tragice. Lumea este speriată, panicată, izolată, lipsită aparent de iubire şi de apropierea fizică (ce pentru unii contează atât de mult). Ne este teamă să ne atingem, să ne îmbrăţişăm. Şi totuşi, nu trebuie să uităm că suntem oameni, cu o conştiinţă, cu un suflet, cu inimi calde ce bat în fiecare piept. Să nu uităm că dragostea şi solidaritatea sunt cele două aspecte care ne pot salva atât psihic cât şi fizic din cele mai grele încercări şi care ne pot duce mai departe spre un tărâm magic, unde suntem cu adevărat ocrotiţi de toate relele. Unul din mijloacele prin care ne putem face spiritul să continue să trăiască şi să primească hrană este arta. Arta, atât de hulită şi lăudată, în acelaşi timp. Arta, care te ridică, care îţi pune oglinda propriului suflet în faţă, care îţi adresează întrebări mai mult sau mai puţin retorice. Momentele acestea care ne supun răbdarea şi empatia la teste extreme, pot fi trecute mai uş

De-a râsu’-plânsu’

Teatrul Naţional din Bucureşti se mândreşte a fi prima scenă a ţării. Şi, cu cele mai recente premiere ale sale umplând sălile până la refuz, se dovedeşte că este adevărat. De ce? Pentru că repertoriul său cuprinde atât texte consacrate din marea literatură dramatică universală şi românească, dar şi piese noi, ale autorilor contemporani (români şi străini). În plus, numele regizorilor şi al actorilor ce performează pe scena naţionalului bucureştean reprezintă, la rândul lor, garanţii ale calităţii şi, astfel, al succesului. Un asemenea caz îl constituie şi „Noii infractori”, una din recentele premiere desfăşurate pe scena Sălii Mari a teatrului. Textul, semnat de Edna Mazya (unul din cei mai cunoscuţi, apreciaţi şi jucaţi dramaturgi israelieni din lume), este una din cele mai acide satire sociale actuale. Deşi este prezentată ca fiind o comedie şi deşi publicul râde în hohote în anumite momente-cheie, substratul psiho-social este cu mult mai adânc şi mai însemnat şi rep