Treceți la conținutul principal

Bach online, în stagiunea Filarmonicii „George Enescu“



Alături de concertele susținute în fiecare joi seară, în regim live, pe scena Ateneului Român, Filarmonica „George Enescu“ continuă să difuzeze și înregistrări în cadrul stagiunii online. Astfel, miercuri, 21 octombrie, de la ora 19.00, un grup de artiști ai Corului Filarmonicii „George Enescu“ interpretează selecțiuni din cantate de Johann Sebastian Bach, care au fost înregistrate în lunile iunie-iulie 2020 în sala de concerte a Ateneului Român.

Proiectul „Bach online“, conceput de Răzvan Georgescu și pus în scenă de un grup de muzicieni ai Filarmonicii „George Enescu“, este „o bucurie într-o lume dezorientată și debusolată“, apreciază compozitorul Dan Dediu. „Salut entuziasmul cu care acest proiect s-a născut și îi urez să câștige mulți susținători, spectatori și diseminatori. Într-o lume în care bătălia pentru public se dă prin programe din ce în ce mai ușurele, mai accesibile și uneori impardonabil de lejere, proiectul Bach online optează pentru profunzime și reflexie. Vom putea trece peste obișnuința de a surfa pe internet și ne vom putea concentra să ascultăm muzica lui Bach? E o provocare pe care acest proiect o lansează. Muzica lui Bach rămâne, cu siguranță, pâinea noastră cea de toate zilele“, subliniază Dan Dediu.

„Toți cei prezenți în acest concert, artiști vocali sau instrumentiști invitați, au simțit că este datoria lor să ofere un mesaj de încurajare prin forța vindecătoare a muzicii de o nespusă frumusețe a Cantorului de la Leipzig. Programul include momente de adâncă reflecție filosofică ce au dorit să construiască o ambianță de consolare, speranță și pace sufletească într-o perioadă incertă și temătoare“, conchide Răzvan Georgescu, unul dintre realizatorii proiectului.

Stagiunea online a Filarmonicii „George Enescu“
Miercuri, 21 octombrie 2020, ora 19.00

Bach online

Membri ai Corului Filarmonicii „George Enescu“

Dirijor: Iosif Ion Prunner

Invitați:

Ion Bogdan Ștefănescu - flaut

Ioana Balașa - flaut

Adrian Petrescu - oboi

Rafael Butaru - vioară

Gabriel Gheorghe - vioară

Eugen Bogdan Popa - violoncel

Simona Săndulescu - orgă

Raluca Enea - clavecin

Soliști:

Cristina Vasilache - soprană

Ștefania Boloș - alto

Georgiana Dumitru - alto

Răzvan Georgescu - bas

---------------

Raluca Enea, Neluța Niculae, Elena Gheorghe – soprane

Simona Oarfă, Sorina Popescu - altiste

Florian Costea, Paul Ghica, Ionuț Popescu - tenori

Cristian Băbuță, Rudolf Cocriș, Marius Nine - bași

Program:

JOHANN SEBASTIAN BACH

  • Coral din Cantata BWV 68
  • Arie din Cantata BMW 36 Coral "Das ist der Vaters wille" din Cantata BWV 73
  • Arie "Ach, bleibe doch, mein liebstes Leben" din Cantata BWV 11
  • Cor "Nimm, wass dein ist, und gehe hin" din Cantata BWV 144
  • Duet "Wir eilen mit schwachen, doch emsigen Schritten" din Cantata BWV 78
  • Cor "Leite mich in deiner Wahrheit" din Cantata BWV 150
  • Recitativ și arie "Der Friede sei mit dir - Welt ade! ich bin dein müde" din Cantata BWV 158
  • Cor "Dein Alter sei wie deine Jugend" din Cantata BWV 71
  • Arie "Schafe können sicher weiden" din Cantata BWV 208
  • Coral "Ich hab Dich einen Augenblick" din Cantata BWV 103
  • Cor "Es war ein wunderlicher Krieg" din Cantata BWV 4
  • Cor "Jesus bleibet meine Freude" din Cantata BWV 147

Prezintă: Prof. univ. dr. Dan Dediu

Realizatorii proiectului: Simona Oarfă Răzvan Georgescu

Tehnician audio-video: Cătălin Duminică

Înregistrările din lunile iunie-iulie 2020 vor putea fi ascultate pe canalele online ale Filarmonicii „George Enescu“: site (https://www.fge.org.ro/), pe pagina de Facebook (https://www.facebook.com/filarmonica.george.enescu/) și pe canalul YouTube (https://bit.ly/2wMctlw).

Accesul pe aceste canale online va fi gratuit pentru toți iubitorii muzicii.

***

Rămâneți alături de noi pe canalele:

Siteul Filarmonicii „George Enescu“
Pagina YouTube a Filarmoncii „George Enescu“
Pagina de Facebook a Filarmonicii „George Enescu“

Vă dorim vizionare plăcută!

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Loggia cu filme - Frumoasa nebunie a iubirilor de-odinioară

  Lady L , coproducție 1965 Regie: Sir Peter Ustinov Distribuție: Sophia Loren, Paul Newman, Sir David Niven, Philippe Noiret   Perioada ante- și post-belică m-a fascinat încă din fragedă pruncie. Îi mulțumesc pentru această iubire de frumos și de altădată dragii mele bunici materne, Ileana Cârstea, care încă de la vârste foarte mici mi-a povestit cu un talent de povestitor hâtru aparte nenumărate pățanii prin care a trecut în copilărie și tinerețe, precum și istorioare legate de părinții și bunicii ei. Toate aceste narațiuni fermecătoare le port cu mine în suflet mereu și mă întorc la ele de fiecare dată când vreau să rememorez frânturi din vremurile de odinioară, când lumea era mai relaxată, mai voioasă, poate chiar mai fericită. Sigur că adeseori, în poveștile reale ale bunicii se strecurau picanterii, vorbe și întâmplări deocheate, dar care ar fi farmecul lor fără aceste condimente atât de necesare? Nu, nu e vorba de vulgaritate ieftină, ba chiar gratuită. Dimpotri...

Richard Wagner – Opera și specificul muzicii (II)

Continuând pe firul istoric al operei universale, Wagner subliniază faptul că aceasta nu este o creaţie populară prin faptul că ea nu s-a născut din manifestări de acest gen – din spectacolele medievale, în speţă – tipul de teatru unde cuvântul şi muzica creeau o unitate naturală şi normală. Opera a apărut, aşa cum s-a mai menţionat, la Curţile nobililor şi, în special, la cele italiene; Italia fiind, aşa cum scrie compozitorul, „singura ţară importantă din cultura europeană unde teatrul nu a dobândit nicio semnificaţie reprezentativă” [1] . Bineînţeles, teatrul neavând o pondere atât de mare în zona italiană, poporul fiind, de asemenea, unul cu mari aplecări spre muzică, cuvântul rostit, textul din operele de început trece pe un plan secundar, importantă fiind muzica – o muzică, însă, fără mare profunzime, folosită doar pentru distracţia, plăcerea şi amuzamentul auditoriului nobil. Din păcate, observă Wagner, de-a lungul timpului, acest procedeu nu s-a schimbat aproape deloc, compozit...

Cele mai vândute cărți Humanitas, Humanitas Fiction și Humanitas Junior publicate în 2020

  TOP EDITURA HUMANITAS 2020 1. Gabriel Liiceanu,  Isus al meu 2. Marcus Aurelius,  Gânduri despre sine însuși 3. Radu Paraschivescu,  Recviem vesel pentru tata 4. Tatiana Niculescu,  Seducătorul domn Nae 5. Mircea Cărtărescu,  Creionul de tâmplărie 6. Manfred Spitzer,  Demența digitală 7. Ioana Pârvulescu,  Prevestirea 8. Gabriel Liiceanu, Andrei Pleșu,  Despre destin 9. Radu Paraschivescu,  Vitrina cu șarlatani 10. Cristian Presură,  Care e diferența dintre un copil și un laptop? 11. Reza Aslan,  Dumnezeu, o istorie umană 12. Héctor García (Kirai), Francesc Miralles,  Ichigo-Ichie • TOP EDITURA HUMANITAS FICTION 2020 1. Guzel Iahina,  Copiii de pe Volga 2. Heather Morris,  Călătoria Cilkăi 3. Hiro Arikawa,  Memoriile unui motan călător 4. Isabel Allende,  O lungă petală de mare 5. Eric-Emmanuel Schmitt,  Félix și izvorul invizibil 6. Isabel Allende,  Ce vrem noi, femeile? 7. Anuradha Roy,...