Treceți la conținutul principal

Nu tot ei! – patru dezbateri despre cum am ajuns aici și ce putem face mai departe


Joi, 12 octombrie, de la ora 19.00, vă invităm la un nou eveniment #HumanitasLIVE #online – lansarea cărții „Nu tot ei! România în ghearele imposturii” de Valeriu Nicolae și o discuție despre politică și democrație, despre selecția sau contra-selecția pentru pozițiile-cheie în partidele politice, la care vor participa Valeriu Nicolae, Raluca Prună, Cristian Preda, Sorin Ioniță. Întâlnirea va fi moderată de Ioan Stanomir.


Evenimentul va fi difuzat live pe pagina de Facebook a Editurii Humanitas și pe canalul Youtube Humanitas. Înregistrările video și audio vor fi ulterior disponibile pe canalele Youtube Humanitas și Soundcloud Humanitas.

Concluzia lui Valeriu Nicolae după analiza CV-urilor parlamentarilor români: „Am crezut că o să descopăr 30–40 de impostori. Am fost convins că e imposibil ca în Parlamentul României să existe mai mult de 10–15% impostori. Acum, după ce am trecut prin aproape toate CV-urile, sunt sigur că cel puțin 60% dintre parlamentari sunt impostori și cel puțin 75% dintre ei sunt șantajabili, lucru înfiorător pentru o democrație.”

Aceasta este prima dintre cele patru dezbateri care vor dezvolta concluziile din volumul „Nu tot ei! România în ghearele imposturii”. Vor urma:
• Luni, 16 noiembrie, ora 19.00 – discuție despre studii și diplome cu Mihaela Miroiu, Emilia Șercan și Marian Popescu
• Joi, 19 noiembrie, ora 19.00 – discuție despre istoria recentă, comunism și Securitate cu Germina Nagâț, Melania Cincea și Marian Voicu
• Marți, 24 noiembrie, ora 19.00 – discuție despre implicare, ONG-uri și administrația statului cu Carmen Uscatu, Ciprian Ciocan, Oana Gheorghiu. Moderator: Lidia Bodea

„Trecând în revistă mai bine de o sută de CV-uri de parlamentari – o simplă mostră care dă seamă de vastitatea corupției autohtone –, Valeriu Nicolae pare să spună pentru prima oară un adevăr pe care îl ignorăm știindu-l: România se află pe mâna unei uriașe armate de impostori. Cartea pune de fapt în scenă o perplexitate: este oare adevărat ce trăim? Dând astfel glas unei stupefacții care ne încearcă pe toți, autorul a devenit o voce care răsună în vinovata noastră tăcere. Cât privește liniștea instalată în toate partidele în fața acestor pagini ale rușinii, ea vorbește de la sine despre punctul dramatic în care se află viața politică de la noi. Cum oare de nici un partid nu a simțit 
nevoia să-și facă din cele câteva sute de pagini care strigă la cer muniție de campanie? Parafrazându-l pe autorul cărții: poporul român doarme liniștit în cel mai cumplit vacarm: tăcerea mormântală care urlă.“ — Gabriel Liiceanu

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Loggia cu filme - Frumoasa nebunie a iubirilor de-odinioară

  Lady L , coproducție 1965 Regie: Sir Peter Ustinov Distribuție: Sophia Loren, Paul Newman, Sir David Niven, Philippe Noiret   Perioada ante- și post-belică m-a fascinat încă din fragedă pruncie. Îi mulțumesc pentru această iubire de frumos și de altădată dragii mele bunici materne, Ileana Cârstea, care încă de la vârste foarte mici mi-a povestit cu un talent de povestitor hâtru aparte nenumărate pățanii prin care a trecut în copilărie și tinerețe, precum și istorioare legate de părinții și bunicii ei. Toate aceste narațiuni fermecătoare le port cu mine în suflet mereu și mă întorc la ele de fiecare dată când vreau să rememorez frânturi din vremurile de odinioară, când lumea era mai relaxată, mai voioasă, poate chiar mai fericită. Sigur că adeseori, în poveștile reale ale bunicii se strecurau picanterii, vorbe și întâmplări deocheate, dar care ar fi farmecul lor fără aceste condimente atât de necesare? Nu, nu e vorba de vulgaritate ieftină, ba chiar gratuită. Dimpotri...

Richard Wagner – Opera și specificul muzicii (II)

Continuând pe firul istoric al operei universale, Wagner subliniază faptul că aceasta nu este o creaţie populară prin faptul că ea nu s-a născut din manifestări de acest gen – din spectacolele medievale, în speţă – tipul de teatru unde cuvântul şi muzica creeau o unitate naturală şi normală. Opera a apărut, aşa cum s-a mai menţionat, la Curţile nobililor şi, în special, la cele italiene; Italia fiind, aşa cum scrie compozitorul, „singura ţară importantă din cultura europeană unde teatrul nu a dobândit nicio semnificaţie reprezentativă” [1] . Bineînţeles, teatrul neavând o pondere atât de mare în zona italiană, poporul fiind, de asemenea, unul cu mari aplecări spre muzică, cuvântul rostit, textul din operele de început trece pe un plan secundar, importantă fiind muzica – o muzică, însă, fără mare profunzime, folosită doar pentru distracţia, plăcerea şi amuzamentul auditoriului nobil. Din păcate, observă Wagner, de-a lungul timpului, acest procedeu nu s-a schimbat aproape deloc, compozit...

Cele mai vândute cărți Humanitas, Humanitas Fiction și Humanitas Junior publicate în 2020

  TOP EDITURA HUMANITAS 2020 1. Gabriel Liiceanu,  Isus al meu 2. Marcus Aurelius,  Gânduri despre sine însuși 3. Radu Paraschivescu,  Recviem vesel pentru tata 4. Tatiana Niculescu,  Seducătorul domn Nae 5. Mircea Cărtărescu,  Creionul de tâmplărie 6. Manfred Spitzer,  Demența digitală 7. Ioana Pârvulescu,  Prevestirea 8. Gabriel Liiceanu, Andrei Pleșu,  Despre destin 9. Radu Paraschivescu,  Vitrina cu șarlatani 10. Cristian Presură,  Care e diferența dintre un copil și un laptop? 11. Reza Aslan,  Dumnezeu, o istorie umană 12. Héctor García (Kirai), Francesc Miralles,  Ichigo-Ichie • TOP EDITURA HUMANITAS FICTION 2020 1. Guzel Iahina,  Copiii de pe Volga 2. Heather Morris,  Călătoria Cilkăi 3. Hiro Arikawa,  Memoriile unui motan călător 4. Isabel Allende,  O lungă petală de mare 5. Eric-Emmanuel Schmitt,  Félix și izvorul invizibil 6. Isabel Allende,  Ce vrem noi, femeile? 7. Anuradha Roy,...