Treceți la conținutul principal

Greta. Povestea ei. Nu ești niciodată prea mic să faci lucruri mari. Biografia neoficială a Gretei Thunberg în colecția Junior



Greta Thunberg a fost numită unul dintre cei mai influenți adolescenți din lume în 2018, cea mai importantă femeie a anului în Suedia în 2019 și, tot în 2019, a fost nominalizată la Premiul Nobel pentru Pace.

 

Greta. Povestea ei. Nu ești niciodată prea mic să faci lucruri mari. Biografia neoficială a Gretei Thunberg cuprinde text de Valentina Camerini, ilustrații de Veronica „Veci” Carratello și este publicată în colecția Junior, traducere din limba italiană de Emanuela Stoleriu.

 

Vîrsta recomandată 8+

 

„E o necesitate urgentă pe care nimeni nu o consideră o criză, în timp ce oamenii aflaţi la conducerea diferitelor ţări se comportă imatur. Trebuie să ne trezim şi să schimbăm lucrurile.”

 

Greta Thunberg, născută în 2003, este o activistă suedeză pentru protecţia mediului. În august 2018 a făcut grevă în faţa Parlamentului suedez pentru a-i determina pe politicieni să ia măsuri împotriva încălzirii globale. Iniţiativa ei depăşeşte deja graniţele Suediei şi inspiră tineri din toată lumea. Greta a luat cuvîntul la conferinţe importante despre climă şi nu numai: a vorbit la COP24, Conferinţa ONU despre probleme climatice, şi la forumul economic mondial de la Davos. Din 2019 e candidată la Premiul Nobel pentru Pace şi nu încetează să lupte pentru salvarea planetei.

 

Pregătiţi-vă să citiţi o poveste despre speranţă, curaj şi hotărîre. Aceasta este povestea adevărată a Gretei Thunberg, dar şi a altor băieţi şi fete din toată lumea care luptă împotriva indiferenţei celor mari, în numele unui viitor mai bun. Fiindcă nu eşti niciodată prea mic ca să schimbi ceva.

 

Colecția „Junior se adresează atît copiilor, cît și adolescenților. Aceștia vor găsi aici cărți de aventuri, romane fantasy, cărți ilustrate, semnate de nume mari ale literaturii universale actuale.

 

În pregătire: Philip Reeve, Dragonii nu există 

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Loggia cu filme - Frumoasa nebunie a iubirilor de-odinioară

  Lady L , coproducție 1965 Regie: Sir Peter Ustinov Distribuție: Sophia Loren, Paul Newman, Sir David Niven, Philippe Noiret   Perioada ante- și post-belică m-a fascinat încă din fragedă pruncie. Îi mulțumesc pentru această iubire de frumos și de altădată dragii mele bunici materne, Ileana Cârstea, care încă de la vârste foarte mici mi-a povestit cu un talent de povestitor hâtru aparte nenumărate pățanii prin care a trecut în copilărie și tinerețe, precum și istorioare legate de părinții și bunicii ei. Toate aceste narațiuni fermecătoare le port cu mine în suflet mereu și mă întorc la ele de fiecare dată când vreau să rememorez frânturi din vremurile de odinioară, când lumea era mai relaxată, mai voioasă, poate chiar mai fericită. Sigur că adeseori, în poveștile reale ale bunicii se strecurau picanterii, vorbe și întâmplări deocheate, dar care ar fi farmecul lor fără aceste condimente atât de necesare? Nu, nu e vorba de vulgaritate ieftină, ba chiar gratuită. Dimpotri...

Richard Wagner – Opera și specificul muzicii (II)

Continuând pe firul istoric al operei universale, Wagner subliniază faptul că aceasta nu este o creaţie populară prin faptul că ea nu s-a născut din manifestări de acest gen – din spectacolele medievale, în speţă – tipul de teatru unde cuvântul şi muzica creeau o unitate naturală şi normală. Opera a apărut, aşa cum s-a mai menţionat, la Curţile nobililor şi, în special, la cele italiene; Italia fiind, aşa cum scrie compozitorul, „singura ţară importantă din cultura europeană unde teatrul nu a dobândit nicio semnificaţie reprezentativă” [1] . Bineînţeles, teatrul neavând o pondere atât de mare în zona italiană, poporul fiind, de asemenea, unul cu mari aplecări spre muzică, cuvântul rostit, textul din operele de început trece pe un plan secundar, importantă fiind muzica – o muzică, însă, fără mare profunzime, folosită doar pentru distracţia, plăcerea şi amuzamentul auditoriului nobil. Din păcate, observă Wagner, de-a lungul timpului, acest procedeu nu s-a schimbat aproape deloc, compozit...

Alina Tofan: „Pandemia mi-a demonstrat că atunci când ești bine tu cu tine, după ce ai muncit și ai visat, e timpul să respiri și să lași lucrurile să se întâmple”

Pandemia. O situație care ne-a schimbat tuturor existența, modalitatea de a privi viața, de a comunica și de a interacționa cu cei din jurul nostru, fie că este vorba de prieteni, rude, părinți, copii sau, pur și simplu, străini. În toată această perioadă ne-am izolat, ne-am autoizolat, am fugit de orice contact social care ne-ar fi putut pune viețile în pericol. Am încercat, totodată, să nu renunțăm cu totul și cu totul la comunicare și la o viață socială măcar în mediul online. Nici arta nu a fost ocrotită – și nu mă refer doar la România, ci la întreg mapamondul. Actori, muzicieni, performeri, artiști, toți au trebuit să se „mute” în zona virtuală, pentru a mai spera la o viitoare viață creativă. Tinerii reprezentanți ai artei scenice românești au fost extrem de vocali și prezenți pe diverse canale sociale. Alții chiar și-au luat inima în dinți și au dat dovadă de un curaj vecin cu nebunia, alegând să meargă înainte, să comunice, să atingă alți oameni (mai mult sau mai puțin metafor...