Treceți la conținutul principal

IMPRESII DIN NEW YORK O expoziție de Florian Doru Crihană



Luni, 18 ianuarie 2021, ora 17:00, la Galeria de Artă „Nicolae Mantu” din Galați (Strada Domnească nr. 19), va avea loc inaugurarea expoziției „Impresii din New York” realizată de artistul Florian Doru Crihană. Expoziția organizată de Uniunea Artiștilor Plastici din România – Filiala Galați și prezentată de criticul de artă Mariana Tomozei Cocoș va putea fi vizitată în perioada 18 ianuarie – 5 februarie 2021.

 

“De peste 15 ani prezint și urmăresc evoluția în domeniul artelor vizuale a creației lui Florian Doru Crihană. L-am cunoscut ca pe unul dintre reprezentanții artei satirice românești apreciat pentru realizările lui originale în multe țări din Europa și chiar pe alte continente. În timp, mi-am schimbat opinia asupra acestor încadrări, în cazul lucrărilor sale: caricatură, artă satirică. Sunt efectiv concepte neîncăpătoare pentru ceea ce înseamnă o expoziție, sau doar o imagine creată de Florian Doru Crihană. Într-adevăr, fiecare lucrare a sa are o execuție laborioasă ce amintește de vechi ilustrații și mai ales de plăcerea de a povesti în imagini. Dar mecanismul care se află la originea ansamblurilor concepute de el este mult mai modern, mult mai dinamic, mai actual: cercetări atente, riguroase asupra unui motiv, a unei teme și apoi o explozie a imaginației. O imaginație care ne aduce în fața ochilor într-un mod firesc, corelându-le într-un mod surprinzător adesea, imagini ale trecutului, cu cele ale prezentului, asociații ce țin de domeniul suprarealismului, al fanteziei, dar care ne transmit cu precizie și finețe semnificații multiple. Care ne fac să zâmbim, să medităm, poate uneori să ne întristăm ușor; dar întotdeauna persistă în memoria noastră ca o nouă perspectivă, inedită, a felului în care privim în jurul nostru. Ne modelează subtil modul de a evalua imaginile, sensurile. Probabil această combinație inedită între rigoare, imaginație vie, mobilitate a spiritului de observație și notă de umor firesc, spontan, explică interesul pe care publicul din diferite țări îl arată creației sale; limbajul artei are într-adevăr universalitate.” Mariana Tomozei Cocoș, critic de artă

 

 

Despre expoziție:

 

Expoziția conține 32 de lucrări realizate în ulei pe carton, format uniform 30/40cm, vertical sau orizontal. Realizarea ei a durat 11 luni, pe durata anului 2017, aceasta fiind prezentată pentru prima dată publicului din Galați. În urma studiilor sale, artistul a tratat grafic subiecte cunoscute ca: Empire State Building, Chrysler Building, Podul Brooklyn, Podul Manhattan, Times Square, Central Park, Madison Square Garden sau mai puțin cunoscute: Penn Station, Singer Building, High Line, Chelsea Piers, Flatiron Building, Complexul Rockefeller, Row Park, Fifth Avenue,  Queensboro Bridge, Central Synagogue, Mount Sinai Hospital, Carnegie Hall, Beresford Apartments.

 

Mai multe detalii despre expoziție pot fi găsite pe: https://crihanasnewyorkgallery.wordpress.com/

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Tandreţea magnoliilor de oţel

Robert Harling. Poate numele nu vă spune prea multe. „Steel Magnolias” („Magnolii de oţel”). Deja sună cunoscut, nu? Este titlul piesei de teatru scrisă de dramaturgul american şi adaptată de nenumărate ori pentru marele ecran, televiziune şi radio. De ce a avut un asemenea succes acest text? Nu este oare doar o poveste ca oricare alta? Poate da, poate nu... Pentru că ceea ce reuşeşte Robert Harling să facă este mai mult decât să nareze întâmplări obişnuite din viaţa unor femei din Louisiana. El vorbeşte despre cu totul altceva în piesa lui, aducând în prim-plan transformările prin care trece orice femeie, în momentul când este pusă faţă în faţă cu fapte de viaţă. Dramaturgul reuşeşte, astfel, să contureze portretele puternice ale unor femei (mame, bunici, soţii şi, cel mai important, prietene) care devin caractere general valabile în orice timp, în orice spaţiu social-cultural, şi care demonstrează că feminitatea poate să împletească puterea de oţel cu tandreţea şi delicateţea florilo

O călătorie virtuală magică

Traversăm vremuri grele. Pentru unii chiar vremuri cumplite ori tragice. Lumea este speriată, panicată, izolată, lipsită aparent de iubire şi de apropierea fizică (ce pentru unii contează atât de mult). Ne este teamă să ne atingem, să ne îmbrăţişăm. Şi totuşi, nu trebuie să uităm că suntem oameni, cu o conştiinţă, cu un suflet, cu inimi calde ce bat în fiecare piept. Să nu uităm că dragostea şi solidaritatea sunt cele două aspecte care ne pot salva atât psihic cât şi fizic din cele mai grele încercări şi care ne pot duce mai departe spre un tărâm magic, unde suntem cu adevărat ocrotiţi de toate relele. Unul din mijloacele prin care ne putem face spiritul să continue să trăiască şi să primească hrană este arta. Arta, atât de hulită şi lăudată, în acelaşi timp. Arta, care te ridică, care îţi pune oglinda propriului suflet în faţă, care îţi adresează întrebări mai mult sau mai puţin retorice. Momentele acestea care ne supun răbdarea şi empatia la teste extreme, pot fi trecute mai uş

De-a râsu’-plânsu’

Teatrul Naţional din Bucureşti se mândreşte a fi prima scenă a ţării. Şi, cu cele mai recente premiere ale sale umplând sălile până la refuz, se dovedeşte că este adevărat. De ce? Pentru că repertoriul său cuprinde atât texte consacrate din marea literatură dramatică universală şi românească, dar şi piese noi, ale autorilor contemporani (români şi străini). În plus, numele regizorilor şi al actorilor ce performează pe scena naţionalului bucureştean reprezintă, la rândul lor, garanţii ale calităţii şi, astfel, al succesului. Un asemenea caz îl constituie şi „Noii infractori”, una din recentele premiere desfăşurate pe scena Sălii Mari a teatrului. Textul, semnat de Edna Mazya (unul din cei mai cunoscuţi, apreciaţi şi jucaţi dramaturgi israelieni din lume), este una din cele mai acide satire sociale actuale. Deşi este prezentată ca fiind o comedie şi deşi publicul râde în hohote în anumite momente-cheie, substratul psiho-social este cu mult mai adânc şi mai însemnat şi rep